Ga naar inhoud

Canon MG5100


deschachtm

Aanbevolen berichten

printer werkt van het ene op het andere moment niet meer, hoe meer ik probeer hoe minder hij werkt.  Nieuwe inkt ingestopt, alles gevolgd en printerknoppen gekuist ... nu komt er totaal niks meer uit.  Is er nog iets dat we kunnen proberen of heeft hij zijn laatste adem uitgeblazen.  heb ook geprobeerd om een kopie te maken, is toch iets die los staat van pc, en ook daar blanco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎13‎/‎10‎/‎2017 om 21:24, deschachtm zei:

printer werkt van het ene op het andere moment niet meer, hoe meer ik probeer hoe minder hij werkt.  Nieuwe inkt ingestopt, alles gevolgd en printerknoppen gekuist ... nu komt er totaal niks meer uit.  Is er nog iets dat we kunnen proberen of heeft hij zijn laatste adem uitgeblazen.  heb ook geprobeerd om een kopie te maken, is toch iets die los staat van pc, en ook daar blanco

ja had ik al gedaan een dieptereiniging, toen een testpagina, de kleuren zelf kwamen er perfect uit enkel het zwart niet.  Nu komt er helemaal niks meer uit.   Heb ook usb eens geprobeerd als printerpoort, gans mn pc begon raar te doen.  Pagina van verkenner kwam er steeds op en melding kan de K niet vinden of zoiets toen maar terug verwijderd, kon ook niks afdrukken

Er komt nu ook een melding dat ik niet meer kan afdrukken, in het begin drukte hij gewoon af maar stond er alsmaar minder op

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar je ook geen kopieën kan maken wat in principe los staat van je pc lijkt het wel dat het probleem in de printer lijkt te zitten.

Heb je bij het plaatsen van de nieuwe inktpatronen wel de folie van de patronen verwijderd, het is mezelf wel eens gebeurd dat ik deze zelf vergeten was te verwijderen en dan werken de inktpatronen ook niet. Controleer ook of de ontluchtings- gaatjes op de inktpatronen vrij en open zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sorry dit had ik ook al bekeken, maar alle lichtjes branden normaal rood.  Heb er een voor een uitgehaald en nagezien want mn dochter heeft ook een canon en daarvoor uitgehaald om bij haar te plaatsen maar is ander model.   Dus maar inkt liep er wel wat uit, dus zijn wel open

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere mogelijkheid kan zijn dat de printkop verstopt zit of een defect heeft, als anders niets helpt zou ik eens proberen om de printkop in een lauw sopje een nacht te laten weken en nadien droog te blazen en heel goed te laten drogen. Je kan eventueel als je deze droog geblazen hebt in rijst leggen om alle vocht zeker te verwijderen.

Mocht dat niet helpen dan kan de printkop defect zijn maar een nieuwe koste me jaren geleden meer dan wat de printer nieuw gekost heeft en dan is de keuze snel gemaakt.

Of misschien hebben anderen nog ideeën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb zelf ook een Canon (MG5350)  en bij het helpbestand kan je ergens (*) iets vinden over printkop reinigen (toestel doet dit zelf, je moet die kop er niet voor weten te zitten)

 

(*) links klikken op je windowsknop, gewoon Canon typen en je krijgt Canon Printer te zien. Dit aanklikken en dan verder ermee. (bij mij staat het dan onder Probleemoplossing)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Alles onder de probleemoplossing had ik reeds gedaan, stap voor stap, alsook die dieptereiniging

en in het begin zag ik nog een lichte afdruk hier en daar en hoe meer ik opkuiste, hoe minder eruit kwam

een blanco blad als we afprinten, nu komt er zelfs geen blad meer uit, alle lichtjes aan en uit branden normaal

denk nadat ik nog een update van de printerpoorten en nog iets anders heb gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.