Ga naar inhoud

Zeer trage computer


Buffalodiehard

Aanbevolen berichten

Geachte moderator,

 

Sinds kort werd me een update van Malwarebytes - Antimalware een update van hun programma voorgesteld . Het bleek een gratis test versie te zijn die voorgesteld werd om na twee weken testen over te stappen naar de betalende premium versie . Sinds dan loopt mijn computer zeer traag. Bij Google Chrome kreeg ik steeds de vaststelling dat de verbinding met het internet verbroken werd en ook met Mozilla en Internet explorer was de progressie tergend traag. Ik heb het programma er via app file van besturingen verwijderd. De computer loopt nog traag. Kunnen jullie mij assisteren om mijn computer eens onder de loupe te nemen en hem weer als vanouds te laten jumpen? Dank U . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Buffalodiehard zei:

Sinds kort werd me een update van Malwarebytes - Antimalware een update van hun programma voorgesteld . Het bleek een gratis test versie te zijn die voorgesteld werd om na twee weken testen over te stappen naar de betalende premium versie .

Je kan Malwarebytes zonder problemen verwijderen en opnieuw downloaden en installeren.

Je kan dan onmiddellijk de testversie stoppen (uitschakelen) en verder gaan met de gratis versie.

De gratis versie heeft wel geen realtime bescherming en ook geen taakplanner.

Je moet de scans dus zelf opstarten.

 

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FSRT64.exe)en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Je kan Malwarebytes zonder problemen verwijderen en opnieuw downloaden en installeren.

Je kan dan onmiddellijk de testversie stoppen (uitschakelen) en verder gaan met de gratis versie.

De gratis versie heeft wel geen realtime bescherming en ook geen taakplanner.

Je moet de scans dus zelf opstarten.

 

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FSRT64.exe)en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Kweezie Wabbit,

Bedankt voor uw snelle service op zondag :)

In bijlage vindt U de gevraagde info.

Vele groeten,

Buffalodiehard 

Addition.txt

FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft mijn bericht niet te quoten.

Je kan gewoon reageren door onder het laatste bericht te klikken in het kader reageer op dit topic.

 

 

De Ask Toolbar mag je verwijderen.

Die heb je nergens voor nodig en het is een veiligheidsrisico.

 

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

Verplaats het bestand FRST64.exe van de map downloads naar je bureaublad.

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand ook op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, volgende stap.

 

Download AdwCleaner by Xplode en plaats het bestand op je bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Rechtsklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse en Nederlandstalige versie)
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Opruimen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie Wabbit,

Ik stel vast bij de gratis versie van Malwarebites Antimalware dat na het zoeken naar updates het oranje mannetje me laat weten dat de versie verouderd is en ik voor de premium versie moet gaan ondanks de update. Bied dit programma dan nog voldoende bescherming ?

Ik stel ook vast dat haast dagelijks Windows Defender mijn registers laat scannen .

In bijlage ontvangt U de gevraagde logjes.

 

Groeten,

 

Buffalodiehard

AdwCleaner[C0].txt

AdwCleaner[S0].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel de nieuwste versie van MalwareBytes Antimalware?

Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.2.2.2029-1.0.212-1.0.2951.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Dit is een proefversie van 14 dagen die (tijdelijk) dezelfde realtime-bescherming biedt als de (betalende) Premiumversie. Na deze periode schakelt deze automatisch over naar de gratis versie, zonder realtime-bescherming.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Kies bij de taalinstelling voor "Nederlands".
  • Zie je in het startvenster de mededeling "Updates zijn niet actueel", klik dan op "Controleer op updates".
  • Klik nu op de tab "Scannen".
  • Kies vervolgens voor "Aangepaste scan" en klik op "Stel scan in".
  • Plaats een vinkje bij de optie "Scan naar rootkits".
  • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.
  • Klik vervolgens op "Scan Nu" om de aangepaste scan uit te voeren.
  • Wees geduldig want het scannen kan een tijdje duren.
  • Wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd, krijg je hier een overzicht van.
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen".
  • Er kan gevraagd worden om de computer terug op te starten. Doe dat dan om het verwijderingsproces te voltooien.
  • Open Malwarebytes opnieuw.
  • Klik nu op de tab "Rapporten".
  • Klik op "Scanrapport".
  • Klik op de knop "Rapport bekijken", daarna op "Exporteer" en kies de optie tekstbestand (*.txt).
  • Geef de naam MB Scanlog als bestandsnaam voor het opslaan van het logbestand en klik op "Opslaan".
  • Sluit de melding "Uw bestand is met succes geëxporteerd" door op OK te klikken en daarna op "Sluiten".
  • Het bestand MB Scanlog.txt is nu op je bureaublad opgeslagen.

 

 MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

 

  • Voeg het logbestand MB Scanlog.txt (dat je hebt opgeslagen op het bureaublad) als bijlage toe aan het volgende bericht. (Het resultaat van de scan kan je tevens terugvinden in Malwarebytes Anti-Malware bij "Rapporten").

 

Wil je deze handleiding uitgebreid bekijken, dan kan dit via de PC Helpforum-video op deze locatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.