Ga naar inhoud

Telenet e-mail account configureren in Outlook App


pmaris

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb de Outlook App geïnstalleerd op mijn IPhone 7 (IOS 11) en zou hierin graag mijn IMAP telenet e-mailaccount op activeren. Dit lukt jammer genoeg niet. In de native e-mail client van de IPhone heb ik de standaardinstellingen voor de smtp-server als volgt moeten wijzigen: poort 25 in plaats van poort 587, geen SMTP-gebruikersnaam en geen SMTP-wachtwoord ingeven en geen SSL. Met de standaardinstellingen lukte het niet om e-mails te versturen.

Probleem is dat de Outlook App bij creatie van mijn IMAP telenet e-mailaccount, spontaan de standaardwaarden geeft voor de smtp-server: poort 587, ingevulde gebruikersnaam en ingevuld wachtwoord. De poort kan ik wijzigen, maar de gebruikersnaam en het wachtwoord kan ik niet uitwissen, want dan is de knop 'Aanmelden' niet actief. Als ik me dan aanmeld met de standaardwaarden, krijg ik de foutmelding 'Kan niet aanmelden. Beveiligde verbinding niet beschikbaar'.  Als ik 'Geavanceerde instellingen gebruiken' afvink, krijg ik als foutmelding 'Kan niet aanmelden. Automatische SMTP-detectie mislukt. Controleer de instellingen van je SMTP-server en probeer het opnieuw.'

 

Weet iemand raad hiermee?
Ik heb de telenet helpdesk al gecontacteerd, maar daar zeggen ze dat ze me niet kunnen helpen omdat dat te maken heeft met programma's of Apps die niet van Telenet zijn.

Alvast dank bij voorbaat voor nuttige tips.
Paul

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Begrijp ik het goed uit de links dat er problemen zijn met de mail app van IOS11 (problemen die ik ook heb ondervonden en waardoor ik de standaardinstellingen heb moeten wijzigen) maar dat aangeraden wordt om met de Outlook app te werken als tijdelijke oplossing? Maar het is juist met die Outlook app dat ik problemen heb...

 

Met vriendelijke groeten,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, pmaris zei:

Begrijp ik het goed uit de links dat er problemen zijn met de mail app van IOS11 (problemen die ik ook heb ondervonden en waardoor ik de standaardinstellingen heb moeten wijzigen)

Neen, naar mijn weten zijn er problemen met Outlook.app en iOS 11.

Met Mail.app iOS is er geen problemen.

Ik heb zelf nog niet geüpdatet naar iOS 11, wacht liever eerst af. Voor e-mail gebruik ik op de iPhone Mail.app van Apple, de reden is dit.

Heb Outlook.app eigenlijk nooit gebruik.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.