Ga naar inhoud

Computer loopt op willekeurige momenten vast...


Mano Cocquyt

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn computer loopt af en toe op willekeurige momenten vast. Ik heb al heel wat geprobeerd maar het blijft gebeuren...
Wat info: Mijn computer is 2 weken geleden soort van gecrashed, had een blue screen dag ervoor. De windows updates wouden al een tijdje niet meer updaten, was altijd mislukt.
Dan als ik mijn pc starte was plots alles weg.. Vervolgens ben ik een nieuwe harde schijf gaan kopen (ssd) heb ik windows opnieuw geinstalleerd en dan tot de dag van nu loopt mijn pc meestal 1x daags vast...
Eerst dacht ik dat het alleen gebeurde tijdens een videospelletje maar het gebeurde ook gewoon als mijn browser aan het openen was.
Er is wel een slecht contactje ergens vanachter en als ik er tegen bots valt mijn geluid volledig weg maar dan eens wat goed steken en het is weer fixed.

Drivers enzo zijn allemaal in orde.

 

Hier zijn mijn specs:

 

Operating System
    Windows 10 Home 64-bit
CPU
    AMD FX-6300    
    Vishera 32nm Technology
RAM
    8,00GB Dual-Channel DDR3 (9-9-9-24)
Motherboard
    Gigabyte Technology Co. Ltd. 970A-UD3P (CPU 1)   
Graphics
    22EA53 (1600x900@60Hz)
    BenQ GL2450 (1920x1080@60Hz)
    2048MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (ASUStek Computer Inc)   
Storage
    232GB Samsung SSD 850 EVO 250G SATA Disk Device (SSD)    
Optical Drives
    No optical disk drives detected
Audio
    VIA HD Audio

PSU

    G550M van cooler master (recent gekocht!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Ja inderdaad het is een volledige freeze, ctrl alt delete en soorten doet ook niks. Enige optie is met de aan/uit knop uit te zetten en vervolgens aan te zetten.
Er zijn ook geen vreemde geluiden. Als er muziek speelt stopt die en hapert hij niet. 

Ik bedoel dat hij nog steeds meestal 1x per dag freezed maar er zit niet echt een duidelijk verband in de freezes. Meestal is het altijd bij een bepaalde handeling maar het is zo willekeurig dat ik er niks van snap.. 
Mijn temperaturen zijn ook allemaal in orde.

Tijdens het gamen ook geen last mee, gisteren een lange sessie een spel gespeeld en niks gebeurt.
ik kan een 3tal voorbeelden uitleggen die ik nog duidelijk herinner.

1: Het internet was eens uitgevallen, eerst de ethernet kabel in en uit geplugged (loste niks op) vervolgens ik ben naar de router gegaan en deze even gereset, toen ik terug bij mijn pc kwam was hij vast gelopen. Bij het heropstarten werkte alles weer prima.

2: Tijdens opstarten van browser na een 3tal seconden ook vast gelopen.

3: Tijdens het spelen van een spel na een uur en een half plots een freeze, browser stond open met 12tal tabs incl muziek op youtube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we de temperaturen eens checken d.m.v. Speccy

 

Download 51a7338bd0e00-Speccy_logo.pngSpeccy naar het bureaublad en installeer deze.

  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een serieus probleem met de koeling van je systeem. Het geeft immers 75° aan net als het moederbord.


Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door stofophopingen binnenin.
Deze stofophopingen kunnen de ventilatieopeningen blokkeren met oververhitting tot gevolg.
Daarnaast kunnen ze ook kortsluitingen veroorzaken.
Om het stof op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze uitleg

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik kan je wel vertellen als ik het spel afsluit dat open stond dat de temperaturen wel normaal zijn. 

cpu: tussenin 40° en 60°, verspringt heel vaak

moederbord: 38°

gfx: 44 °

storage: 30°

Ik zal de computer grondig proberen uitstoffen en zal je dan nog eens een speccy link doorsturen.
Bedankt alvast voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In afwachting van dit te doen, zorg ervoor dat je laptop op een verhoogje staat, hier een kleine schets te verduidelijking. Hier worden boeken gebruikt.

f538608f5e9a1f4c7662275912c26927.png
 

In dit geval kan de lucht nog weg via de verluchtingsgaten onderaan je laptop, wat namelijk niet echt het geval is wanneer hij gewoon op de bureau staat.

Veel succes!

(vergeet niet: Dit is slechts een tijdelijke oplossing. Het ontstoffen is noodzakelijk!

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, AsjePc zei:

In afwachting van dit te doen, zorg ervoor dat je laptop op een verhoogje staat, hier een kleine schets te verduidelijking. Hier worden boeken gebruikt.

f538608f5e9a1f4c7662275912c26927.png
 

In dit geval kan de lucht nog weg via de verluchtingsgaten onderaan je laptop, wat namelijk niet echt het geval is wanneer hij gewoon op de bureau staat.

Veel succes!

(vergeet niet: Dit is slechts een tijdelijke oplossing. Het ontstoffen is noodzakelijk!

Mvg,

Jonas

Het is geen laptop maar een desktop. toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.