Ga naar inhoud

tijdsberekening excel


Bolle127

Aanbevolen berichten

Beste,

ik zit met een probleempje, ik ben bezig met het verrekenen van tijd in excel, alles staat goed alleen en optellen van tijd gaat maar aftrekken niet.

ik zal het even uitleggen, sommige cellen kunnen ofwel een negatieve tijd hebben bvb. -1:25 of een positieve tijd.

nu zo ik graag een formule ingeven waarbij excel automatisch gaat kijken of de tijd negatief of positief is.

bij positieve tijd moet het opgeteld worden en bij negatieve tijd moet het afgetrokken worden.

kan er mij iemand helpen hiermee?

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bart,

 

Om te beginnen heb ik de drie bovenste rijen vastgezet voor de overzichtelijkheid. Kolom F ingevoegd om het min teken op de volgende manier in te geven '- kijk in F29.

Zie ook de aangepaste formules in Kolom L

Kijk maar of je hiermee uit de voeten kunt.

bucky

1_MODEL-wekelijks rapport verlofsaldi2.xlsx

aangepast door bucky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2017 om 16:18, bucky zei:

Bart,

 

Om te beginnen heb ik de drie bovenste rijen vastgezet voor de overzichtelijkheid. Kolom F ingevoegd om het min teken op de volgende manier in te geven '- kijk in F29.

Zie ook de aangepaste formules in Kolom L

Kijk maar of je hiermee uit de voeten kunt.

bucky

1_MODEL-wekelijks rapport verlofsaldi2.xlsx

deze oplossing hadden ze me ook al aangeboden, maar excel moet gaan kijken in een bepaalde cel of die waarde negatief of positief is en die waarde dan gebruiken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎10‎-‎11‎-‎2017 om 13:19, Bolle127 zei:

bij positieve tijd moet het opgeteld worden en bij negatieve tijd moet het afgetrokken worden

en dit

1 uur terug, Bolle127 zei:

maar excel moet gaan kijken in een bepaalde cel of die waarde negatief of positief is en die waarde dan gebruiken 

Nu snap ik helemaal niet meer wat je wilt. Post eens een voorbeeldje en laat handmatig zien welk resultaat je wilt bekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.