Ga naar inhoud

Unmountable Boot Volume


morsabis

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds deze week problemen met mijn Lenovo Z50; bij het opstarten gaf hij een "blue screen of death" met als boodschap Unmountable boot volume.

Hierna ging windows in zelfreparatie toestand wat totaal niets hielp (Er verscheen een zwart scherm (niets meer, niets minder) en mijn muis kon ik bewegen).

 

Ik heb het exact zelfde probleem 9 maand geleden gehad dus ik wist wat ik wel/niet mocht doen. Ik heb vervolgens een windows 10 recovery USB gemaakt;

deze heb ik aangesloten en mijn pc vanaf usb geboot. In tegenstelling tot 9 maanden geleden verscheen er nu gewoon een blauw scherm zonder iets...

 

hier had ik dus ook niets aan; ik heb uiteindelijk Knoppix op een usb gezet en gebruik dit als OS via usb. Echter weet ik niet hoe deze linux variant exact werkt.

Ik had 9 maand geleden mijn harde schijf opgedeeld in 2 partities (c en d); de c partitie bevat windows en alle programma's: de d partitie bevat al mijn data (die ik niet kwijt wil).

 

Via knoppix kan ik al deze data van mijn pc halen maar dit neemt heel veel tijd in beslag en ik heb geen externe harde schijf die meer dan 250gb data kan opslaan.

 

Nu is mijn vraag:

Is er een manier om via deze Knoppix usb windows 10 opnieuw te installeren/repareren zonder dat ik mijn data op de d-partitie in gevaar breng?

Zoja, hoe doe ik dit?

 

Mvg,

Dieter

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

3 uren geleden, dvdoorss zei:

Ik heb het exact zelfde probleem 9 maand geleden gehad dus ik wist wat ik wel/niet mocht doen. Ik heb vervolgens een windows 10 recovery USB gemaakt;

deze heb ik aangesloten en mijn pc vanaf usb geboot. In tegenstelling tot 9 maanden geleden verscheen er nu gewoon een blauw scherm zonder iets...

Maak die stick eens opnieuw aan en doe dan het volgende:

 

Als u van de Windows 10 installatie DVD/USB-Stick of herstel DVD/USB-stick opstart zijn er diverse mogelijkheden waarmee u het systeem kunt herstellen in het geval van problemen.

  • Start de computer op van de Windows 10 installatie DVD/USB-Stick of herstel DVD/USB-stick.
  • In het eerste scherm wat verschijnt kiest u de gewenste taal en klikt u op “Volgende” in het onderstaande scherm kiest u echter niet installeren maar kiest u de optie “Uw computer herstellen” dat links onderin het scherm staat vermeld.
  • In het volgende scherm worden drie opties getoond, klik hier op de optie “Problemen oplossen“.
  • Klik vervolgens op de optie “Geavanceerde opties
  • Met behulp van de “Opdrachtprompt” kunt u bijvoorbeeld de “Master Boot Record” herstellen.
  • Geef vervolgens één voor één de onderstaande commando´s op in de opdrachtprompt gevolgd door ENTER. Let telkens op de spatie vóór /.
    • bootrec.exe /fixmbr 
    • bootrec.exe /fixboot
  • Herstart vervolgens de computer.

Wanneer de bovenstaande instructies het probleem niet hebben verholpen dan horen we dat graag.

 

Ben je niet in het bezit van een Windows 10 installatie DVD/USB-Stick of herstel DVD/USB-stick?

Microsoft stelt de Media Creation Tool ter beschikking waarmee je Windows 10 kan downloaden en bovendien een opstartbare installatieschijf of USB- stick kan maken.

Hoe je Windows 10 via de Media creation Tool (hulpprogramma) kan downloaden en je opstartbare installatie DVD kan branden lees je hier.

Ook is er een handleiding aanwezig hoe je het ISO- bestand kan branden op een schijfje met Nero en CDBurnerXP.

 

Hoe je Windows 10 via de Media creation Tool kan downloaden en een opstartbare installatie USB- stick maakt lees je hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, droske zei:

In het eerste scherm wat verschijnt

Dat is net het probleem; Na zo een stick te maken en mijn pc via deze stick te booten verschijnt er geen GUI;

Mijn scherm is gewoon blauw, geen vakjes om aan te klikken enkel mijn muis is zichtbaar.

 

mvg,

Dieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je wel degelijk goed begrepen hoor.

Ik ga het nog één keer herhalen. Maak die stick opnieuw aan!!! Maar deze keer dan wel een installatie medium en geen herstel medium.

Waarom? Omdat er mogelijk iets mis is met de stick die je eerder gemaakt hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses, misschien was ik niet helemaal duidelijk geweest.

Ik heb wel degelijk een installatie medium gemaakt. En hierbij krijg ik de eerder beschreven problemen.

ter informatie; ik heb die installatie medium in de afgelopen 3 dagen al 4/5 keer opnieuw gemaakt...

(de laatste keer 2u geleden, vanaf jouw link en ik krijg nog steeds hetzelfde te zien bij het opstarten)

Een herstel medium heb ik dus niet gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, dvdoorss zei:

In tegenstelling tot 9 maanden geleden verscheen er nu gewoon een blauw scherm zonder iets...

"Zonder iets..." begrijp ik als helemaal leeg.

Mag ik er van uit gaan dat je daarna lang genoeg gewacht hebt op een eventueel vervolg?

En heb je bij het maken van dat Win10 installatiemedium de juiste architectuur gekozen (32 of 64 bit)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb dus effe gewacht tijdens het verschijnen van dat blauwe scherm (zonder iets op).

Uiteindelijk verscheen na 10/15 tal minuten de gewenste box, waar ik de taal moest kiezen.

Klikte ik verder naar 'uw computer herstellen' moest ik nog eens 20 minuten wachten. 

(drukte ik op spacebar/enter, tijdens het laden van computer herstellen menu, dan sprong het naar het vorige scherm en liep alles vast).

 

uiteindelijk na lange tijd kwam ik op het CMD scherm waar ik de eerste command zonder problemen kon uitvoeren,

bij de 2de command gaf hij aan dat er iets fout liep; iets met geen toegang (als ik me niet vergis).

 

Bij het herstarten van mijn pc, duurde het windows laden langer maar kreeg ik nog steeds "blue screen of death".

 

mvg,

Dieter

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.