Ga naar inhoud

Unmountable Boot Volume


morsabis

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, dvdoorss zei:

bij de 2de command gaf hij aan dat er iets fout liep; iets met geen toegang (als ik me niet vergis).

Jammer dat je daar geen foto van gemaakt hebt want dat is belangrijke informatie.

 

Verwijder de batterij en haal de laptop van de stroom.

Verwijder de harde schijf en de SSD eens en plaats ze terug.

Sluit de netstroomadapter aan. Plaats de batterij NIET.

Probeer eens op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb enkel hdd, geen ssd; mijn hdd heb ik dus verwijderd, opnieuw aangesloten.

Vervolgens heb ik de laptop gestart zonder batterij en kreeg zelfde Error message (unmountable boot volume). Waarna windows opnieuw  automatisch herstel doet.

 

Indien nodig kan ik deze middag eens kijken wat die 2de command van Error message gaf.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, falstring zei:

ik krijg de idee at die hdd aan het overlijden is......

zit er een tester op die knoppix...?

smartctl staat er op; Via de terminal kan ik dat oproepen maar ik weet niet welke command ik moet intikken. (dit is volgens mij een hard drive tester)

 

via het windows installatie medium (CMD) had ik gisteren eens diskpart ingetikt. (verliep heel traag +- 20 min om te openen).

vervolgens "vol list" ingetikt (duurde 5tal minuten); hierbij gaf hij op de partitie waar windows op staat het FS(file system) RAW;

Ik had ergens gelezen dat dit mogelijk de oorzaak is? echter ben ik hier niet zeker van.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dvdoorss zei:

Indien ik windows opnieuw installeer, zou dat het probleem niet verhelpen?

Hoe ga je dat doen als, je usb installatiemedium niet werkt? Moest dat gewekt hebben dan had ik je al lang een herstel van Windows aanbevolen met behoud van data. Omdat je data op de D partitie staan zouden die sowieso buiten schot blijven.

 

1 uur geleden, falstring zei:

ik krijg de idee at die hdd aan het overlijden is......

Dat is één van de dingen waar ik ook al rekening mee hield.

 

1 uur terug, dvdoorss zei:

via het windows installatie medium (CMD) had ik gisteren eens diskpart ingetikt. (verliep heel traag +- 20 min om te openen).

vervolgens "vol list" ingetikt (duurde 5tal minuten); hierbij gaf hij op de partitie waar windows op staat het FS(file system) RAW;

Ik had ergens gelezen dat dit mogelijk de oorzaak is? echter ben ik hier niet zeker van.

Ja, als het bestandssysteem RAW is dan kan Windows niet opstarten.

 

RAW schijf herstellen.

Belangrijkste oorzaken van RAW:

  1. Beschadigd Master Boot Record.

  2. Corrupte Partition Table.

  3. Door een virus geïnfecteerd bestandssysteem.

  4. Storing van het Windows-besturingssysteem.

  5. Stroomuitval of oneigenlijke systeem beëindiging terwijl de schijf gelezen wordt.

  6. Harde schijf defect te wijten aan hardware of software storingen.

  7. Onderbreking tijdens het formatteren of partitioneren van de schijf.

Probleem aanpakken:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/263779-32-change-file-type-ntfs#.

Ga als volgt te werk om de schijf terug bruikbaar te maken met behoud van data (zonder garantie):

Opgelet: De muis is hierbij niet bruikbaar. Je hebt enkel je toetsenbord ter beschikking. Vergeet dus niet op het gepaste moment gebruik te maken van de pijltjestoetsen om door keuzemenu’s te scrollen.

·         Koppel de schijf aan een andere pc.

·         Download de Windows versie van TestDisk-7.0: https://www.cgsecurity.org/Download_and_donate.php/testdisk-7.0.win.zip

·         Pak het ZIP-bestand uit op je C: schijf en open de map C:\testdisk-7.0

·         Dubbelklik op testdisk_win om het bestand te openen (Het programma hoeft niet geïnstalleerd te worden).

·         Selecteer in het eerste venster (met de pijltjestoets) No log en druk op ENTER.

·         Selecteer de te analyseren schijf (maak de juiste keuze!!!), kies Proceed en druk ENTER.

·         Selecteer het partitie type. Voor Windows is dat Intel.

·         Selecteer  Analyse en druk ENTER. De schijf/partitie zal nu worden geanalyseerd.

·         In het volgende venster selecteer je Proceed en druk ENTER.

·         Type Y wanneer de partities zijn hersteld onder Windows  (N als dat niet zo is).

·         TestDisk zal aangeven Structure OK. Kies de te herstellen schijf/partitie en druk ENTER.

·         Selecteer Write en druk ENTER.

·         Type Y .

·         Druk ENTER en sluit TestDisk.

·         Herstart de computer.

Opgelet: Bovenstaande is een standaard procedure.

Hier voor de TRIAL versie:

·         Download de Windows versie van TestDisk-7.1 (BETA):

o   Voor Windows 32 bit: https://www.cgsecurity.org/Download_and_donate.php/testdisk-7.1-WIP.win.zip

o   Voor Windows 64 bit: https://www.cgsecurity.org/Download_and_donate.php/testdisk-7.1-WIP.win64.zip

·         Pak het ZIP-bestand uit op je C: schijf en open de map C:\testdisk-7.1-WIP

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin zeg je om de harde schijf aan een andere pc te connecteren.

Echter heb ik daar het materiaal niet voor.

 

 

Wat ik wel heb gezien is dat knoppix testdisk bevat;

Als ik jouw stappen volg maar dan via testdisk op knoppix, dan geraak tot net voor deze lijn.

1 uur geleden, droske zei:

Type Y wanneer de partities zijn hersteld onder Windows  (N als dat niet zo is).

Het vervolg vind je op de afbeeldingen; ik heb niets gewijzigd maar misschien moet ik dat wel doen? (telkens enter gedrukt).

bij de 2de afbeelding kan ik de letters voor hpfs veranderen. (met groene tekst)

en ik heb niet op WRITE, gedrukt, daarvoor wacht ik op jouw bevestiging.

 

20171113_164455.jpg

 

20171113_164503.jpg

20171113_164510.jpg

aangepast door dvdoorss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen enkele RAW partitie (meer).

Aan die extended partitie die die boven water is gehaald heb je niets. Selecteer daarom Quit en druk Enter.

Probeer de pc nog eens te starten.

Moest hij nog in een loop geraken, sluit dan de pc af met de powerknop en laat hem geen 100.000 keer opnieuw opstarten. Dat is te gek voor woorden hé!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.