Ga naar inhoud

beveiliging wifi printer


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zodra ik mijn HP Laserjet300 aanzet, verschijnt er bij mijn laptop bij beschikbare opties een onbeveiligd netwerk met de naam LJ300.

Volgens mij kan je er wel verbinding mee maken maar krijg je geen internettoegang. Ik kan op mijn printer en op mijn laptop ook geen beveiliging voor instellen. Hoe kan ik zorgen dat die WIFI printer beveiligd wordt? Router is een Asus AC1900 dualband gigabit

 

gr.

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een verbinding maak met Asus AC1900 moet je dan geen paswoord geven?

Als dat zo is dan is het OK mits je goede paswoord gebruikt.

Dan is ook de Laptop in orde.

 

Normaal gezien zou ook printer ook in orde zijn.

Misschien gebruik je thuisgroep en dat is helemaal niet nodig voor netwerk.

Dat is een fantasie van Microsoft

Doch gebruik je wel thuisgroep dan moet je de printer ook paswoord instellen.

 

Werk je niet met thuisgroep kijk dan even dit na:

Ga naar netwerkcentrum

Klik links bovenaan op Geavanceerde instelling voor delen

Klik op alle netwerken

Vink aan: met paswoord beveiligd delen uitschakelen.

Nooit een volledig schijf delen maar slechts 1 map.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het advies....volgens mij is er geen thuisgroep. Router is beveiligd met password. Als ik uw optie 2 volg ( niet met een thuisgroep) en ik kies alle netwerken en dan met paswoord beveiligd delen uitschakelen, vervolgens kies ik voor wijzigingen opslaan dan zet  Windows ? de veranderde optie gewoon weer terug op inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://support.hp.com/nl-nl/document/c04014724

Probeer dit eens.

 

Of nog beter, bekijk de video hoe wifi ingesteld wordt:

https://support.hp.com/us-en/product/hp-laserjet-pro-400-color-printer-m451-series/4346082/model/4346032/videos

Quote

Setting a Wireless Direct Password on HP Enterprise Printers Learn how to set a wireless direct password on HP Enterprise printers from the printer control panel...

Ik vermoed dat het daar mis gaat.

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

dank voor de hulp. Het probleem is inmiddels door een tip van de  HP helpdesk medewerker opgelost.

Ik heb WIFI-direct ( dus niet WIFI-printen) nu op de printer uitgezet. Die maakt een eigen netwerk aan die niet of moeilijk te beveiligen is.

Voor mij kan het topic worden afgesloten.

henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.