Ga naar inhoud

wifi + digi tv in buitenverblijf via fon netwerk tot in die huiskamer?


mellinda

Aanbevolen berichten

Beste

Ik vroeg mij af of er iets mogelijk was.

Ik zou ten vroegste over enkele maanden eventuele suggesties kunnen uittesten, maar wou deze vraag toch al stellen.

Over enkele maanden nemen wij een nieuw klein buitenverblijf in gebruik aan de overkant van de straat en 30m verder dan ons huidige.

Momenteel zijn wij klant bij Proximus.

 

In ons huidige hebben wij geen internet, omdat we het toen wat gek vonden om ieder jaar een jaarabonnement af te sluiten voor internet,

en aangezien je al moet betalen voor kabeltv in het appartementsblok.

Aan ons oud buitenverblijf bij Proximus is er wel een FON-hotspot beschikbaar zag ik soms in mijn internetlijst, maar heel zwak.

Zo zwak dat het altijd net niet lukte om ermee verbinding te maken en dat je alleen maar ontvangst had aan de raam.

 

In ons nieuw is internet echter bijna wel een must, aangezien ik bijlange niet rondkom moest ik daar 2 maanden verblijven met mijn mobiele data.

Daar is 50GB voor nodig....

Wat zijn de mogelijkheden voor ons om daar internet te ontvangen zonder abonnement?

 

Ik heb gelezen op de site van mijn provider dat het wel mogelijk is via fon direct verbinding te maken en dat je dan je volume voor internet en digitale tv zou kunnen ontvangen ??? via je modem/router thuis???.

Nu vraag ik mij af: zou dit lukken en wat zou ik hiervoor nodig hebben?

Zijn er ook nog andere mogelijkheden?

 

Met vriendelijke groeten

Mellinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie niet hoe ik het vorige bericht kan wijzigen.

 

Vraag is dus: even beter formuleren, sorry hiervoor: in onze woonst met onze domicilie hebben wij een internet- en digitale tv abonnement van Proximus. We zouden nu internet willen in ons buitenverblijf. Maar het signaal is al vrij zwak om op een fon verbinding te maken. Mogelijke verhuis naar ander buitenverblijf betekend verder weg van die toch al te zwakke fon_spot.

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om die digitale tv en internet toch via diezelfde fon in de huiskamer van de buitenverblijven te krijgen. 270€ per jaar extra moesten we toch internet formule nemen in het buitenverblijf is ons wat te gek...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.