Ga naar inhoud

Windowsn 10


Amonra

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Thunderbird en Win.10

In de Verkenner - Bestand  staat in de kolom links de programma's in de  "Snelle Toegang ".

Deze programma's verdwijnen regelmatig b.v bij updates ect.

Hoe kan ik dit vast zetten zodat ik ze niet steeds weer moet instellen ???

 Amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je de Verkenner geopend hebt, dan staan onder Snelle toegang naar mijn weten nooit programma's, maar alleen mappen zoals Downloads, Documenten, Afbeeldingen en het Bureaublad (ja, het Bureaublad is ook gewoon een map).

Daaronder kunnen nog een paar onlangs geopende mappen staan. Als je zo'n onlangs geopende map altijd wil zien onder Snelle toegang, dan kun je hem vastmaken aan Snelle toegang.

Klik dan met de rechtermuisknop op zo'n map en kies in het contextmenu voor Aan snelle toegang vastmaken.

 

In onderstaande afbeelding geef ik aan hoe ik op mijn computer de onlangs geopende map 'Computerles' permanent zou kunnen vastmaken aan Snelle toegang:

 

5a12ef30bbbea-computerles_aan_Snelle_toe

 

Overigens maakt het voor jouw vraag (die over de Verkenner gaat) niet uit welk e-mailprogramma jij gebruikt. Thunderbird heeft niets te maken met de Verkenner.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik zie ook bij jou alleen maar mappen onder Snelle toegang.

Hieronder jouw afbeelding waarbij ik de mappen die bij jou onder Snelle toegang staan, rood omkaderd heb:

 

Plaatje.thumb.jpg.d4bebc8208c700434dc4a2d7217be9bb.jpg

 

Een map is te herkennen aan ... het pictogram van een gele map. Natuurlijk kunnen er in zo'n map wel allerlei bestanden en zelfs programma's staan, maar dat is een ander verhaal.

Stel dat jij de map ANIMATIES altijd wil zien onder Snelle toegang, dan moet je met de rechter muisknop klikken op de map ANIMATIES en dan in het contextmenu klikken op Aan Snelle toegang vastmaken. Dan blijft die map daar altijd staan.

 

(ook hier de naam verwijderd)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaatje.thumb.jpg.215103f1751b138169afb76b396f2569.jpg

1 uur terug, porrelaar zei:

Nee, ik zie ook bij jou alleen maar mappen onder Snelle toegang.

Hieronder jouw afbeelding waarbij ik de mappen die bij jou onder Snelle toegang staan, rood omkaderd heb:

 

 

 

Een map is te herkennen aan ... het pictogram van een gele map. Natuurlijk kunnen er in zo'n map wel allerlei bestanden en zelfs programma's staan, maar dat is een ander verhaal.

Stel dat jij de map ANIMATIES altijd wil zien onder Snelle toegang, dan moet je met de rechter muisknop klikken op de map ANIMATIES en dan in het contextmenu klikken op Aan Snelle toegang vastmaken. Dan blijft die map daar altijd staan.

Staat bij mij alleen "van snelletoegang los maken" als ik met recht erop klik.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat gedaan hebt bij de map ANIMATIES, dan is die map al vastgemaakt aan Snelle toegang. Dan hoef je voor die map verder niets te doen.

34 minuten geleden, Amonra zei:

Ik heb ook programma's in de snelle toegang zie 

Toch even een vraagje hierover: Welke programma's zie jij dan staan onder Snelle toegang bij jou? Ik zie er geen een.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, porrelaar zei:

Als je dat gedaan hebt bij de map ANIMATIES, dan is die map al vastgemaakt aan Snelle toegang. Dan hoef je voor die map verder niets te doen.

Toch even een vraagje hierover: Welke programma's zie jij dan staan onder Snelle toegang bij jou? Ik zie er geen een.

klopt er staan mappen die ik heb vast gezet in Snelletoegang  ,maar die verdwijnen steeds als ik een update heb geinstall.

dus was de vraag hoe ik kan voor komen dat ik deze mappen steeds weer moet installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En verdwijnen die aan Snelle toegang vastgemaakte mappen bij elke Windows Update uit Snelle toegang of gebeurt dat alleen na een zeer grote update?

Twee keer per jaar krijg je namelijk een nieuwe versie van Windows 10. In het afgelopen voorjaar was dat de Creators Update. En in oktober was dat de Fall Creators Update.

Na zo'n grote update (eigenlijk zijn het geen updates, maar upgrades naar een nieuwe versie van Windows 10) kan het zo zijn dat sommige instellingen gewijzigd zijn.  Systeembeveiliging kan dan weer uitgeschakeld zijn. Misschien is er een standaardprogramma gewijzigd enz. Die moet je dan weer naar eigen wens instellen. Ik heb er zelf nooit op gelet of na installatie van een nieuwe versie van Windows 10 ook de inhoud van Snelle toegang gewijzigd was.

 

Wanneer bij jou aan Snelle toegang vastgemaakte mappen ook verdwijnen na een kleine update, dan heb ik daar geen verklaring voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, porrelaar zei:

En verdwijnen die aan Snelle toegang vastgemaakte mappen bij elke Windows Update uit Snelle toegang of gebeurt dat alleen na een zeer grote update?

Twee keer per jaar krijg je namelijk een nieuwe versie van Windows 10. In het afgelopen voorjaar was dat de Creators Update. En in oktober was dat de Fall Creators Update.

Na zo'n grote update (eigenlijk zijn het geen updates, maar upgrades naar een nieuwe versie van Windows 10) kan het zo zijn dat sommige instellingen gewijzigd zijn.  Systeembeveiliging kan dan weer uitgeschakeld zijn. Misschien is er een standaardprogramma gewijzigd enz. Die moet je dan weer naar eigen wens instellen. Ik heb er zelf nooit op gelet of na installatie van een nieuwe versie van Windows 10 ook de inhoud van Snelle toegang gewijzigd was.

 

Wanneer bij jou aan Snelle toegang vastgemaakte mappen ook verdwijnen na een kleine update, dan heb ik daar geen verklaring voor.

Ok dan wel bedankt en groetjes.

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.