Ga naar inhoud

Uitgerekt beeld


Gast

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb een vraag over mijn laptop waar ik sinds enkele dagen problemen mee heb en niet krijg opgelost.

 

Bij het afsluiten van de laptop kreeg ik een blauw scherm en ging de laptop automatisch restarten. Sinds dit moment is het beeld van de laptop groot/uitgerekt. Dit geldt zowel voor het bureaublad met icoons als websites.

 

Ik heb de schermresolutie al aangepast, maar dit heeft het probleem nog niet (helemaal) opgelost. 

 

Kan iemand mij helpen?

 

Gr. Ronald

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer een herstelpunt terug te zetten.

ga start-configuratiescherm-systeem

in de linkerkolom klik je op systeembeveiliging

in het volgende venster klik je systeemherstel

klik volgende tot je een venstertje ziet met herstelpunten.

zijn die niet oud genoeg, zet dan vinkje bij 'meer herstelpunten zichtbaar maken.

kies laatste herstelpunt vóór dat blauwe scherm

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet uitgesloten dat er iets mis is met de videokaart of de driver daarvan en dat je daardoor in de standaard VGA mode bent terecht gekomen.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt wel één en ander op te merken. Daar kom ik nog op terug.

 

Het gaat blijkbaar om een Asus laptop. Geef ons eens het volledige modelnummer. bv ASUS K52JC-EX356V

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die laptop zit een NVIDIA Geforce 310m video chip.

 

Je zou Geforce Experience kunnen installeren om automatisch naar geschikte drivers te zoeken: https://us.download.nvidia.com/GFE/GFEClient/3.11.0.73/GeForce_Experience_v3.11.0.73.exe

Maar alvorens dat aan bod kan komen moet er nog aan de volgende zaken gesleuteld worden:

Om met het belangrijkste te beginnen...

  1. Je C-partitie zit te vol. Er is nog slechts 11% vrije ruimte beschikbaar. Dat is te weinig om een pc normaal te laten functioneren.
  2. De laatste update van Windows dateert van 121-12-2016. Hier klopt dus iets niet. Windows update werkt blijkbaar niet meer.

 

Laten we eens met punt 1 beginnen. Verplaats je data naar de D-partitie. Deze heeft nog 61% vrije ruimte.

Defragmenteer dan je C-partitie. Dat gebeurt automatisch zolang er voldoende vrije ruimte op de partitie aanwezig is. Omdat dat bij u niet eerder het geval was kun je het nu best zelf even starten.

 

Plaats opnieuw een Speccy snapshot zodra je hier mee klaar bent.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb  middels CCleaner de C-schijf opgeschoond.

Dit leidt nu tot circa 19GB beschikbare capaciteit en zou daarmee mijn inziens voldoende moeten zijn om de computer normaal te laten functioneren. De meeste GB staan op de C-schijf onder de folder "AppData" en is daarmee lastig te beperken.

 

Daarnaast heb ik zowel de C als D-schijf gedefragmenteerd.

 

Ik heb Speccy opnieuw gedraaid en dit leidt tot het volgende beeld: http://speccy.piriform.com/results/LJJB3Iu8lxoiZvULZAkUY4c

 

Ik verwacht overigens dat het inderdaad aan de videokaart/driver ligt die niet meer functioneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.