Ga naar inhoud

Aanmaken van database collectie op basis van excel file.


ruud

Aanbevolen berichten

Het kan ook al een uitdaging gezien worden....:top:

Access is echt met afstand iets met een steile leercurve. 

Wat ik nog niet gevraagd heb aan de TS, wat is de motivatie om als niet-DB-er toch een DB te willen, terwijl het in Excel het er netjes uitziet en te behappen is zeker obv de toekomstverwachting van zo'n thema...

Quote

Vrienden, ik heb een zeer uitgebreide collectie van Jack Daniels flessen, deze zitten in een excel file opgeslagen (zie screenshot) doch dit is vrij tot heel simpel en zou deze graag in access krijgen.

 

 

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Grote Woef zei:

@ route 99, idd, dit vraag ik mij ook af. Een invulformulier (echte userform) in excel zoals TS zijn 2de screenshot is zo gemaakt.

 

Beste, omdat de layout dan veel mooier en overzichtelijker is?

Doch als het in excel kan overgezet worden met zelfde layout (ongeveer) als 2de screenshot zou ik ook al geholpen en blij zijn, doch daarvoor reikt ook mijn excel kennis niet vergenoeg?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan jou de keuze excel of access, U vraagt wij draaien, het zou  in ieder geval handig zijn het achtergrond plaatje van screenshot 2  te posten, dan hoef ik niet op zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp het, ik heb die wel maar apart in file, en in excel file hyperlink gelegd bij bijna allemaal, is voor jou onmogelijk om dit te doen, zelfs als ik ze je doorstuur...

Realiseer ik me nu ook. :-(

 

Kan je de file maken en de plek voor foto's voorzien, zoek ik manier of maak ik tijd om deze in te voegen op termijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.