Ga naar inhoud

Externe schijf op NAS


Hans25

Aanbevolen berichten

Op mijn Macbook heb ik het besturingssysteem Mac OsHighSierra waarop ik een Nas van Western digital (MyCloud) heb aangesloten. Op deze Nas heb ik vervolgens een externe harde schijf via de USB poort geïnstalleerd. Achteraf wil ik deze harde schijf vervangen door een andere. Het probleem is echter dat het mij niet lukt om deze harde schijf veilig te verwijderen.. Deze vraag heb ik ook al op andere fora gesteld, maar tot nu toe geen reactie mogen ontvangen. Ik heb een stille hoop dat het hier wel lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de externe harddisk gewoon de kabel uittrekken van de NAS.

De nas ziet wel dat er een geen externe harddisk te zien is.

Je steek weer een nieuwe en de nas zal dat zien en dan moet je weer activeren of zo.

Nas werkt totaal onafhankelijk van welke besturingssysteem ook tenzij je een programma laat werken dat verbonden is met de nas zoals backup.

In dat geval moet je zorgen dat in dit voorbeeld backup uitgeschakeld is.

 

Wil je echt superveilig houden dan Nas uitschakelen en wachten tot het helemaal uit is dan de externe harddisk loskoppelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.