Ga naar inhoud

excel en bingo


medion01

Aanbevolen berichten

Hallo Grote Woef,

 

Hardstikke bedankt voor je hulp en de gevraagde oplossing (en)

Ik was niet ongeduldig, maar wist niet goed hoe ik moest reageren. Mijn eerste reactie naar jouw kwam bij de moderator terecht.
Dus ik wilde even controleren of het de tweede keer goed bezorgd was.


Wanneer we geen kienmeester meer hebben gebruik ik het programma met het rad, anders dat met de manuele invoer.

Ik heb nog 2 vragen;   kunnen  bij de manuele invoer de de kolommen B t/m G ook verplaatst worden naar bijvoorbeeld kolom S en verder?

                                 Dan kunnen de kieners in de zaal alleen de 3 laatste getallen zien en de invoer. Dan kan ik het scherm uit vergroten.
                                 ( we gebruiken in de zaal een beamer maar met een klein scherm)

vraag 2;  het geheim van de smid; Hoe programmeer je dit in excel?

 

Weer hartelijk dank en je reactie tegemoet ziend. ( zal nu geduld hebben )

 

Harrie Wetsels

   

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je spreekt over B t/m G , dan spreek je over het tweede vbtle (Kienen) neem ik aan:questionmark:

Het is natuurlijk altijd handig om het juiste bestandje te vermelden.

Ik zal  morgen eens zien wat ik er kan van maken, maar als ik je vraag lees zou ik twee werkbladen gebruiken, eentje met de totalen en eentje met de laatste getrokken nummers.

Bij onenigheid , klik naar het andere blad, einde discussie, anders moet je lopen scrollen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Grote woef

 

ik bedoel het bestand kienen.xlsm.  het bestand met de manuele invoer.

Je hebt gelijk; de kolommen B t/m G kunnen beter op blad2 komen. Makkelijker en sneller nakijken wanneer nodig.

 

Bij bestand kien.xlsb kan ik aan de linkerzijde de kolommen verbergen. Dan werkt alles nog prima en de kieners zien alleen de trekking en de laatste 3 nummers.

 

Dank je wel

 

Harrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer duidelijke layout, maar de invoer is onhandiger dan voorheen.

 

je toetst met rechterhand het getal in en vervolgens moet je het bevestigen met een muisklik ( ook rechterhand )

 

bij onze huidige versie klik je op het nummer en bevestig je het met een muisklik.

 

Ik vind de invoer bij bestand kienen.xlsm eigenlijk het meest handig. Je toetst het getal in en hebt de muis niet nodig.

 

Kan bij versie kienen-bord (V3).xlsb   de invoer van kienen.xlsm toegepast worden?

 

Dan heb is alles perfect om te gebruiken  !!!

 

Groet, Harrie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.