Ga naar inhoud

Zeer hoog schijfgebruik (98%)


TomVB

Aanbevolen berichten

De andere updates heb ik reeds binnengehaald. Hij geeft de melding dat mijn apparaat volledig up to date is. In bijlage twee screenshots. Eén wanneer Google Chrome actief is op mijn laptop en één niet. Beide keren blijft het schijfgebruik zeer hoog.

Chrme.png

B.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in de taskmanager ook een keer sorteren op processorgebruik. Dit om te kijken of er nog een ander proces erg actief is. Mss valt daar iets uit af te leiden.

Maar omdat een deel toch blijkbaar werd veroorzaakt door het updateproces zou ik dat toch wat langer de tijd gunnen.

Heb je mss defragmenteren/optimaliseren aan staan? (Tot mijn ontsteltenis bleek die bij mij ook nog aan te staan. Niet erg bevorderlijk voor mijn SSD en volkomen overbodig.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze lijkt het alsof de oplossing is gevonden. Ik heb mijn standaardbrowser 'Google Chrome' eens gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Wanneer de browser gewoon geopend is, heb ik nu een zeer laag schijfgebruik. Wanneer ik bijvoorbeeld net een nieuwe website opzoek, piekt deze even naar rond de 70% om nadien opnieuw te zakken.

 

Indien iemand nog bevindingen heeft, post ze gerust, maar voorlopig ben ik zeer blij met het resultaat ten gevolge van de hulpbiedende reacties van jullie allemaal. Bedankt!

 

 

Oplossing.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.