Ga naar inhoud

Farbar-logje na Amazon Assistant


Aanbevolen berichten

Beste specialisten,


Iemand vroeg mij haar laptop (nog geen jaar oud) te controleren. Symptomen waren: systeem was heel traag en Internet Explorer kon niet meer gestart worden.
Malwarebytes heeft 35 bedreigingen in quarantine gezet, en Adwcleaner vond ook nog eens 40 ongewenste gasten.


Ik merkte dat Amazon Assitant op het systeem stond. Dit heb ik manueel kunnen verwijderen en toen deed IE het terug, maar werkte enorm langzaam.


Intussen zijn heel wat Windows-updates geïnstalleerd. Nu staat de Fall Creators Update erop, maar IE lijkt nog altijd traag.

 

Zou iemand de Farbar-logjes eens kunnen nakijken op eventuele andere 'ongewenste gasten'?

 

Ik weet niet of het zinvol is, maar ik voeg ook de Mbam- en Adwcleaner-logjes bij.

 

Alvast heel erg bedankt.

 

 

MBAM.txt

AdwCleaner[S0].txt

AdwCleaner[C0].txt

 

FRST.txt

Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk op de Fix knop

  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Netjes zo ondervind je nog problemen zo nee doe de laatste stap:

 

Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:

 

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet een vinkje  voor het volgende item:

  • Remove disinfection tools

 

59d6689e080a8-Screenshot-2017-10-5_Delfi

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.

Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop schijnt iets vlotter te werken. Alleen heb ik nog een eigenaardigheid ontdekt:

Een koude start duurt ongeveer 4 min. (dit is misschien aanvaardbaar voor een laptop zonder SSD), maar als ik kies voor 'Opnieuw opstarten' duurt het hele proces meer dan 7 min. en dan komt halverwege deze foutmelding:

 

5a3cf7b62b602_Serverbezet.PNG.59f05e3bcfffc76ceac6dcee1d84eb86.PNG

 

Ik heb het even nagevraagd en deze melding schijnt reeds een paar maand af en toe op te duiken (dat had ze mij nog niet verteld!).

 

Bij klikken op 'Opnieuw' gebeurt er niets (zichtbaars), bij klikken op 'Activeren...' wordt het startmenu geopend. In beide gevallen verdwijnt dit venster dan.

 

Enig idee waar dit vandaan komt en hoe dit te vermijden?

 

Groeten!

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Doe het volgende:

 

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.

  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.<== Noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.

 

 

Krijg je nu ook die melding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.