Ga naar inhoud

Laptop abnormaal traag bij opstarten


Aanbevolen berichten

Ik heb alles gecleaned. Dus die dingen die er niet horen te zijn, zijn weg.

Ik blijf het raar vinden dat het zo plots is aangzien mijn laptop al 4,5 jaar oud en die dingen er al veel langer opstaan dan sinds er problemen zijn.

Hij begon al iets trager te gaan maar nu dus ineens heel traag.

Nu duurt het 10 minuten vooraleer hij opstart.

Ik zal msconfig eens proberen.

 

Hiervoor zei je oik "Hoelang gebruik je mcafee". Kan het daaraan ook liggen?

aangepast door ElvisFannetjeh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1 uur terug, ElvisFannetjeh zei:

Hiervoor zei je oik "Hoelang gebruik je mcafee". Kan het daaraan ook liggen?

Oke, dus die dingen zijn van mijn laptop en gebruik ik niet meer (ik wil hem toch sneller doen opstarten hoor).

Bij msconfig heb ik enkel teamviewer 12 kunnen uitschakelen en nu duurt het nog steeds 10 minuten.

Hoe weet ik of het toch niet aan mijn harde schijf ligt of aan iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiervoor zei je oik "Hoelang gebruik je mcafee". Kan het daaraan ook liggen?

Oke, dus die dingen zijn van mijn laptop en gebruikte ik eigenlijk al lang niet meer (ik wil hem toch sneller doen opstarten hoor). (Zonde dat ik nooit de tijd nam om eerder programma's die ik niet meer gebruik te verwijderen).

Bij msconfig heb ik enkel teamviewer 12 kunnen uitschakelen en nu duurt het nog steeds 10 minuten.

Hoe weet ik of het toch niet aan mijn harde schijf ligt of aan iets anders?

En kan je meer info geven over hoe msconfig werkt? Misschien kan ik nog zaken uitschakelen dat ik niet weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Doe het volgende:


  1. Veeg vanaf de rechterkant van het scherm en tik vervolgens op Zoeken. Of wijs, als u een muis gebruikt, met de muisaanwijzer naar de rechterhoek onderaan het scherm en klik vervolgens op Zoeken.
  2. Typ msconfig in het zoekvak en tik of klik vervolgens op msconfig.
  3. Klik op het tabblad Opstarten in het dialoogvenster Systeemconfiguratie op Taakbeheer openen.
  4. Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.<== noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld.
  5. Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.

 

 

Hoelang duurt het nu (het opstarten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen duurde het minder dan 3 minuten om op te starten vanuit sluimerstand.

Als ik de laptop afsloot en weer opstartte, duurde het 10 minuten toen ik een melding kreeg dat er niet kon aangemeld worden door HCPU of HUPC ofzoiets?

Dan meteen opnieuw proberen aanmelden en alles was normaal.

 

Je stelde eerder de vraag hoelang ik McAfee al gebruik, heeft dat er iets mee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ElvisFannetjeh zei:

Vanmorgen duurde het minder dan 3 minuten om op te starten vanuit sluimerstand.

Als ik de laptop afsloot en weer opstartte, duurde het 10 minuten toen ik een melding kreeg dat er niet kon aangemeld worden door HCPU of HUPC ofzoiets?

Dan meteen opnieuw proberen aanmelden en alles was normaal.

 

Je stelde eerder de vraag hoelang ik McAfee al gebruik, heeft dat er iets mee te maken?

Het kan dat McAfee je pc vertraagt daar staat deze scanner om bekent.

Daarom de vraag of je bij de Opstarters alles wil uitzetten daar moet McAfee ook bij staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik dat die scanner erom bekend staat, maar dat zal het niet zijn, want ik gebruik het altijd al.

 

Dit is wat ik bij Taakbeheer opstarten zie:

Btmshellex
Epson Status Monitor
HP Message Service
IDT PC Audio
Java Update Scheduler
PowerDVD RC Service
PowerISO Virtual Drive (staat al uitgeschakeld)
Synaptics TouchPad... (lijkt me vrij belangrijk)

 

Alles lijkt me zodanig belangrijk dat ik ze eigenlijk niet goed durf uit te schakelen, want bijvoorbeeld Synaptics Touchpad is wel nodig of mijn touchpad voor de cursor te bewegen werkt niet meer.
Java Update Scheduler kan misschien wel uitgeschakeld worden.
Btmshellex is een dll bestand dat te maken heeft met Windows Verkenner wat bijvoorbeeld ook de startbalk nodig heeft.

Is het dan wel veilig om dit uit te schakelen voor het opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Btmshellex <== voor je Bluetooth
Epson Status Monitor <== voor je printer
HP Message Service <== voor je HP survice
Java Update Scheduler <== voor je Java updates
PowerDVD RC Service <== voor PowerDVD

 

Deze programma's kunnen om te testen wel even uit.
Daarna kan je ze weer inschakelen.

 

Helpt dit niet verwijder alles van McAfee eens en test dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ElvisFannetjeh zei:

McAfee staat al 4,5 jaar op mijn laptop.

Wat kan de reden zijn waarom McAfee van de ene op de andere dag een probleem vormt?

Programma's krijgen updates net als een virusscanner en dat kan wel eens verkeert gaan of met Windows of met het programma zelf.

Daarom is het wel een goed om dan het programma opnieuw te installeren, gebruik ook de verwijder tool: https://service.mcafee.com/webcenter/portal/cp/home/articleview;jsessionid=NniX29XaJyASK3siU-o3Ex_J042T7ddkeTYgLF51dyeMIyVIMs2x!95137131!79933843?articleId=TS101331&_afrLoop=2290171779196894#!%40%40%3F_afrLoop%3D2290171779196894%26articleId%3DTS101331%26centerWidth%3D100%25%26leftWidth%3D0%25%26rightWidth%3D0%25%26showFooter%3Dfalse%26showHeader%3Dfalse%26_adf.ctrl-state%3Di7bis1khu_4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.