Ga naar inhoud

Laptop Toshiba start niet meer.


Willem1974

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier een Toshiba laptop met windows 10 erop. Deze avond is hij gewoon tijdens een cd in de cd-lade stoppen op zwart scherm gegaan. Ik dacht eerst dat de batterij plat was, maar net voor hij op zwart ging had ik efkes gekeken en had hij nog meer dan 60% batterij. Als ik op de opstartknop druk gebeurd er niks, laat ik die los, dan brand efkes het lichtje dat hij zogezegd aan het werken is. Verder doet hij niks. Ik heb ook al eens de batterij uitgehaald en teruggeplaatst maar dit geeft ook geen effect. Het gaat over een Toshiba satellite C660-24Q. Mvg Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan puur toeval zijn dat de cd de oorzaak is.

Laptop zelf kan ook stuk zijn.

 

Als je heel goed kijk op de dvd-rom speler dan zie je een heel klein gaatje en daar moet je met iets dun naaldje induwen tot dvd-rom speler open gaat.

 

Haal de batterij eruit en stroomkabel eruit en dan paar seconde op start drukken.

Nu alleen stroomkabel aansluiten en hopen dat je kan starten.

Daarna kan batterij er weer in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit bovenstaande geprobeerd, maar doet enkel hetzelfde als mijn eerste bericht. De cd-rom was nog niet dichtgeduwd voor dit gebeurde, dan hoef ik die wss niet open te maken om de cd te verwijderen, dit was wss omdat de kans erin zat dat hij vanop de cd zou willen starten. Ik vrees eerder dat de voeding het begeven heeft, of de koeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de batterij eruit is en de oplader is aangekoppeld brand er geen lichtje (ook niet het lichtje van het opladen op de laptop). Als ik op de opstartknop druk en dan die terug loslaat brand heel kort het lampje van dat hij anders in werking is. Is dat een grote kost omdat te laten vervangen, want die laptop is nu ook niet meer van de recentste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig niet.

Je kan op deze pagina uw voeding bestellen.

Je ziet daar originele en andere.

Je kan kiezen voor 65 of 90 watt

Ik zou kiezen voor 90 watt want moest het zijn dat de laptop toch stuk is dan kan je de voeding altijd gebruiken voor andere laptop.

 

Als je op 1/01/2018 koop dan heb je nog de prijs van 2017:xd:

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er een misverstand is, jij bedoelt met de voeding de batterijlader, ik had het eerder over de voeding die binnenin de laptop zit. Nu je het over de batterijlader hebt, ik had er nog één liggen van een vorige toshiba die niet meer gebruikt werd omwille van oudere windows versie. Ik heb deze geprobeerd en inderdaad, de laptop start terug op. Alvast bedankt. Dit topic mag afgesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batterijen gaan na een tijdje niet goed werken tot zelfs helemaal niet meer opgeladen worden.

Maar niet opladen kan ook betekenen dat de voedingskabel stuk is.

 

Als je een nieuwe batterij koopt dan moet je goed opletten hoeveel mAh dat het heeft.

Hoe hoger mAh hoe langer je kan werken zonder op te laden maar helaas ook duurder van prijs.

Hoe hoger de cell waarde hoe beter het is. Meestal is dat tussen 6 en 9 Cell doch dat wordt meestal niet vermeld.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.