Ga naar inhoud

Opvolger SSD.


kristof28

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden, route99 zei:

Dank je. Maar die eerste site die uitleg is al 6 jaar oud!

En in al die tijd is er nog niets veranderd..?... Nu hoor je daar ook niets van.

Die andere site is ook al een paar jaar oud.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsook vind ik in het algemeen dat die pc markt toch tergend traag vooruitgaat. Wie zei dat nu ook weer dat elk jaar de pc kracht verdubbelt?

Ik merk daar allesinds niets van. Als je in de winkel kijkt zie je nog veel pc's en laptops met processors die nog ouder zijn dan een I5. 

Ik vind de dag van vandaag zou de zwakste pc een i5 van de 7de generatie moeten zijn. Die I7 is nu blijkbaar een paradepaardje maar ik vind dat toch allemaal niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kristof28,

 

Je denk compleet verkeerd.

Als je de nieuwste processor hebt dan is die wel degelijk sneller.

Maar je hebt waarschijnlijk niet de mogelijkheid om zoiets te testen.

Als je bij excel een berekening maak van 10 x 15 dan zal je niks merken wat dat kon de processor in tijden van XP ook doen.

Doe je een zeer complexe berekening dan zal de processor van XP dagen over doen terwijl dat nu met de nieuwste processor veel sneller gebeurd.

 

Maar er is nog een verschil:

Vroeger kon je oude processor slechts 1 programma opstarten.

Nu kan je naargelang uw processor tot tientallen programma gelijktijdig laten werken.

Vroeger was dat één processor met 1 kern of cores genoemd

Nu is dat met bijvoorbeeld  i7 5820K zoals bij mij geval: 1 processor met 6 cores van 3,3 Ghz per cores en dus moet je eigenlijk 6 x 3.3 Ghz tellen.

Bovendien heeft dat nog eens 12 Threads

Andere processor bevatten ook nog een videokaart.

 

Maar een processor alleen bepaald niet hoe snel een computer is.

Er zijn veel factoren dat je rekening mee moet houden.

Velen denken dat als je 16 GB geheugen plaatst dat de computer sneller is.

Helaas is dat helemaal niet zo.

 

Daar boven gebeuren veel dingen dat je niet bij stil staat.

Op achtergrond gebeuren veel dingen dat je niet ziet omdat je alles normaal vindt.

 

Als je een oude games zou kunnen spelen dan zal je het rap merken want de snelheid kan je niet kunnen volgen door de nieuwe processor.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, stegisoft zei:

Kristof28,

 

Je denk compleet verkeerd.

Als je de nieuwste processor hebt dan is die wel degelijk sneller.

Maar je hebt waarschijnlijk niet de mogelijkheid om zoiets te testen.

Als je bij excel een berekening maak van 10 x 15 dan zal je niks merken wat dat kon de processor in tijden van XP ook doen.

Doe je een zeer complexe berekening dan zal de processor van XP dagen over doen terwijl dat nu met de nieuwste processor veel sneller gebeurd.

 

Maar er is nog een verschil:

Vroeger kon je oude processor slechts 1 programma opstarten.

Nu kan je naargelang uw processor tot tientallen programma gelijktijdig laten werken.

Vroeger was dat één processor met 1 kern of cores genoemd

Nu is dat met bijvoorbeeld  i7 5820K zoals bij mij geval: 1 processor met 6 cores van 3,3 Ghz per cores en dus moet je eigenlijk 6 x 3.3 Ghz tellen.

Bovendien heeft dat nog eens 12 Threads

Andere processor bevatten ook nog een videokaart.

 

Maar een processor alleen bepaald niet hoe snel een computer is.

Er zijn veel factoren dat je rekening mee moet houden.

Velen denken dat als je 16 GB geheugen plaatst dat de computer sneller is.

Helaas is dat helemaal niet zo.

 

Daar boven gebeuren veel dingen dat je niet bij stil staat.

Op achtergrond gebeuren veel dingen dat je niet ziet omdat je alles normaal vindt.

 

Als je een oude games zou kunnen spelen dan zal je het rap merken want de snelheid kan je niet kunnen volgen door de nieuwe processor.

 

Ahzo,

 

Ja, maar de meeste mensen onder ons hebben geen wiskunde pc of een pc om het weer te voorspellen nodig. Dat laatste gaat kwa langeweersvoorspelling toch niet.

Ik heb een nieuwe laptop met i5 processor gekocht. Tot hiertoe alles ok. (al is het niet voor mij die laptop)

Maar ik heb hier een desktop. Dat is een intel core  i5 cpu 750 @ 2.76 ghz. en 6gb ram.

Wat een duur vooralleer die pc opgestart is. En als hij opgestart is zit hij vaak nog een hele tijd rare geluiden te maken. Ik kan dan ook nog met moeite maar 1 map openen. Als hij uiteindelijk niet meer 'ronkt' en ik klik op een video fragement zijn er 2 mogelijkheden. 1 hij start zo goed als direct de video en 2 hij doet niets en ik zie contstant dat rond cirkeltje bewegen. Dat draait maar en dat draait maar en er gebeurt niets. Als ik dan nog eens klik gebeurt er nog niets en na nog eens 5 min opent hij 2 video's gelijkertijd. Of 1 video als ik maar 1 keer geklikt heb. Zelf bij op een simpele map klikken blijft dat dingenske draaien. En andere keren gaat het relatief vlot.

Zelf op dit moment is die pc nog aan het ronken. Ik heb geen idee waarom.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nu het echte probleem....

Hoi,  klopt het dat er een opvolger komt van de SSD kaart welke is dit en wanneer komt dit uit ?

of dit:

Maar ik heb hier een desktop. Dat is een intel core  i5 cpu 750 @ 2.76 ghz. en 6gb ram.

Wat een duur vooralleer die pc opgestart is. .........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe wat op deze pagina staat (pc)

 

Daarna onderstaande doen

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.
 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, stegisoft zei:

Doe wat op deze pagina staat (pc)

 

Daarna onderstaande doen

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.
 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

 

Die eerste vraag mag vergeten worden. ;-)

Voor de rest is alles gedaan maar als ik op topic plaatsen in je zin klik krijg ik een foutmelding...

image.png.198d2e09ab10b0e5fd94177ef2e4d104.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.