Ga naar inhoud

Automatisch inhoud toevoegen (Inhoudsbesturingselement?)


Roel Leunens

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Binnen een document dat naar onze klanten gaat zou ik een keuzelijst met invoervak willen hebben. (Dat binnen het document zit, zodat andere collega's dit ook kunnen gebruiken. Dus niet als Autotekst, aangezien Autoteksten niet worden overgenomen over verschillende desktops...)

Ik kan nu enkel een aantal woorden selecteren.

Ik wil graag een keuzelijst waar ik na een keuze een stuk vastgelegd stuk tekst tevoorschijn zie komen.

Ik dacht te werken met inhoudsbesturingselementen, maar dat lijkt moeilijk, tenzij ik erover kijk.

 

In bijlage om te verduidelijken:

De gele markeringen zouden in de keuzelijst moeten zitten. Bij het selecteren moet het kleine tekstje eronder tevoorschijn komen.

 

Het hoeft ook niet in een kleine lijst te zitten dat enkel de titel toont, mocht het op één of andere manier lukken om hele tekstje in één keer tevoorschijn te halen, graag!

 

Ik hoop dat ik wat duidelijk ben en dat er iemand mij uit de nood kan helpen.

 

Groeten!

 

Roel

Thema's.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag een keuzelijst waar ik na een keuze een stuk vastgelegd stuk tekst tevoorschijn zie komen.

Heb je dat al geprobeerd, via de tab "Ontwikkelaars", groep "Besturingselementen"? Dan krijg je een keuzelijst op 1 bepaalde plaats in het document, is dat de bedoeling? Of wil je op alle willekeurige plaatsen in het document een keuzelijst kunnen oproepen en dan, na een keuze, de bijbehorende tekst op elke willekeurige plaats kunnen invoegen?

De gele markeringen zouden in de keuzelijst moeten zitten. Bij het selecteren moet het kleine tekstje eronder tevoorschijn komen.

Bedoel je met het kleine tekstje alleen de regel in schuinschrift onder de kop, of bedoel je de volledige tekst inclusief de opsompunten?

Het hoeft ook niet in een kleine lijst te zitten dat enkel de titel toont, mocht het op één of andere manier lukken om hele tekstje in één keer tevoorschijn te halen, graag!

Wat je daarmee bedoelt ("in één keer") begrijp ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, alpha zei:
Quote

Ik wil graag een keuzelijst waar ik na een keuze een stuk vastgelegd stuk tekst tevoorschijn zie komen.

 

Heb je dat al geprobeerd, via de tab "Ontwikkelaars", groep "Besturingselementen"? Dan krijg je een keuzelijst op 1 bepaalde plaats in het document, is dat de bedoeling? Of wil je op alle willekeurige plaatsen in het document een keuzelijst kunnen oproepen en dan, na een keuze, de bijbehorende tekst op elke willekeurige plaats kunnen invoegen?

Dat heb ik inderdaad al geprobeerd.

Via beturingselementen kan ik echter geen gelayoute "blok" tekst zetten. enkel 1 regel tekst.

+ het wordtniet opgeslagen wanneer ik het document opnieuw oproep, of als andere collega's dat op hun desktop willen openen.

De keuzelijst komt op een vaste plaats.

3 uren geleden, alpha zei:
Quote
De gele markeringen zouden in de keuzelijst moeten zitten. Bij het selecteren moet het kleine tekstje eronder tevoorschijn komen.

 

Bedoel je met het kleine tekstje alleen de regel in schuinschrift onder de kop, of bedoel je de volledige tekst inclusief de opsompunten?

De gele markeringen zijn gewoon een titeltje. Alles wat eronder staat dient tevoorschijn te komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via besturingselementen kan ik echter geen gelayoute "blok" tekst zetten. enkel 1 regel tekst.

Dat is niet juist, je kunt daarmee zoveel tekst plaatsen als je wil; je moet dat dan natuurlijk wel programmeren.

1. Wil je een keuzelijst die uitsluitend bestaat uit de geel gemarkeerde teksten en dat bij keuze van 1 van die 4 teksten alles wat onder zo'n gele tekst staat wordt weergegeven?

2. Wáár in het Worddocument wil je die teksten (kunnen) plaatsen; op een vaste plaats of op elke willekeurige plaats in het document? Je schrijft dat je een keuzelijst op een vaste plaats wil, maar het is toch erg onhandig als de keuzelijst op pagina 1 staat en je bv. op pagina 5 een tekst via die keuzelijst wil invoeren, of komt de tekst op een vaste plaats in het document?

Als je op elke willekeurige plaats teksten via een keuzelijst zil kunnen uitvoeren, zou ik denken aan een oplossing met behulp van een userform die je op elk moment op elke willekeurige plaats in het document kunt oproepen. Hiervoor moet in het document uiteraard het uitvoeren van macro's worden toegestaan. Overigens is invoeren via een keuzelijst van tekst met opmaak (zoals bv. met opsommingstekens) niet zo eenvoudig hoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.