Ga naar inhoud

Vreemd IP-adres VPN


VDT

Aanbevolen berichten

Ik heb op een oude pc OpenVPN (server) geinstalleerd met als doel ip-camera's veilig te kunnen benaderen en om 'm als opslagmedium te gebruiken.

Op zich ging de installatie op de pc en mijn Galaxy S6 goed.

Als ik de server start geeft ie een ip-adres: 10.8.0.1. Als ik mijn S6 via wifi laat verbinden, via de OpenVPN app,  krijgt die: 10.8.0.10 en staat bij connection info als server mijn WAN-ip-adres.

Dit wordt bevestigd als ik op mijn S6 naar whatsmyip.com ga.

Zet ik wifi uit en roaming aan (Nederlandse provider, woon in Belgie), blijft de info in de app hetzelfde maar als ik dan naar whatsmyip.com ga, krijg ik een random adres, de ene keer overijssel, de andere keer uit Duitsland.

Iets staat er dus volgens mijniet goed. Mijn vraag is nu wat? 

In server.ovpn staan ranges in de 10-reeks en mijn LAN werkt in de 198-reeks. Dit kan niet anders omdat ik in Mijn telenet alleen maar poorten kan forwarden in deze reeks. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom VPN voor ip camera?

Het is helemaal niet nodig.

Ik doe het via HTTPS met syngology nas

Wil je toch met uw systeem doen dan zal je toch anders moeten werken.

Plaats een tweede router en zet die als actieve router.

Tweede router kan je een eigen ip adres instellen in de vorm van 10.8.0.1 als het geldig is.

Tweede router doe zet wlan naar Telenet.

Bijvoorbeeld:

192.168.0.100

255.255.255.0

192.168.0.1 (telenet router)

DNS 192.168.0.1

 

Poort openen bij Telenet naar 192.168.0.100

Router 2 poort openen naar 10.8.0.XXX

Dus tweede router DCHP zelf instellen.

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik zo wilde doen is omdat ik de pc heb staan en een NAS moet ik er speciaal voor aanschaffen en als ik naar een simpele Synology kijk, bv de 118 kost dat, met hdd, toch alweer gauw 250 euro.

Dus er is geen andere mogelijkheid dan met een extra router? Maakt het nog wat uit welke? Voorkeur? En gaat dat goed met Telenet? Ergens gelezen dat router achter router ook niet altijd soepel werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat we verder gaan:

Gemiddeld verbruik PC aan elektriciteit 125 watt - scherm 35 watt = 90 watt x 24 uur = 2.16 KW x 0.27 x 365 dagen = 212.86 euro

Je hebt een oude pc en die verbruikt nog meer.

DS118 verbruikt 11 watt met harddisk 6 TB x 24 uur = 264 watt x 365 / 1000 x 0.27 = 26 euro

Per jaar spaar je maar liefst 186.86 euro

Kostprijs

DS118 = 169 euro

Western Digital Purple 6TB = 193 euro (je kan ook van 4 TB kopen dat goedkoper is)

Totaal 362 euro / 187 euro = nog geen 2 jaar terug verdiend.

Maar nas blijft jaren goed.

Bovendien moet je niet bij opnieuw installeren ook camera installeren.

 

Ik zelf heb DS118 maar ook nog 2 andere NAS

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook lang getwijfeld omdat er niet echte gegevens bestaat. (Fabriek kan alles zeggen maar of het ook waar is, is wat anders)

Door het feit dat ik nu in bezit ben kan ik erover spreken.

Ik had 8 x 4 TB harddisk Nas en deze verbruikt indien camera installeert 60 watt per uur

Dan had ik een oude Qnap van 4 x 2 TB en dat verbruikt 45 watt

Maar zonder camera is dat een pak minder want dan gaat het naar energiebesparend fase.

Door overal in huis op te meten kon ik elektriciteit rekening een pak verminderen.

 

Voor degene die interesse heeft voor DS118

Meerder camera doet verbruikt niet stijgen.

Zonder camera verbruikt het slechts 5 watt als je alleen voor data gebruikt.

Op moment dat je data gebruikt stijgt het verbruikt naar 11 watt.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.