Ga naar inhoud

[OPGELOST] Avg 8.0 free


Aanbevolen berichten

Heb AVG 8.0 geinstalleerd nadat ik de oude verwijderd heb (AVG 7.5).

Sedert dan kan ik via internet explorer geen enkele site bezoeken die te maken hebben met antivirus. Noch AVG, noch norton, e.d. Alles wat te maken heeft met antivirus wordt weergegeven met " deze pagina is momenteel niet beschikbaar".Heb dan AVG 8.0 kompleet verwijderd, maar het blijft hetzelfde.Ik had graag mijn computer laten scannen omdat ik denk dat er ergens een virus meegeslopen is, maar ik geraak nergens binnen. Computer start normaal op.(Windows XP) Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van je verhaal dank ik dat je eerder een virus hebt binnengehaald, dan dat het probleem bij de update van AVG ligt.

Download Combofix naar je Bureaublad.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!

  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of je dit op je PC kan vinden ?

Klik op Start -> Uitvoeren -> typ devmgmt.msc

Klik boven in de taakbalk op Beeld -> Verborgen apparaten weergeven

Staat onder ''Stuurprogramma's die niet Plug en Play-compatibel zijn'' iets wat TDSSserv.sys heet ?

Zo ja, doe dan het volgende:

Op die ''TDSSserv.sys'' moet je een rechtermuisklik doen en vervolgens op "Uitschakelen" klikken. (Let op: kies NIET ''installatie ongedaan maken'')

Start hierna je PC opnieuw op. Kijk dan even of Combofix, HiJackThis en/of andere scanners te downloaden/openen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kape,

Heb de vorige taken uitgevoerd en heropgestart,alles werkt weer normaal en ik kan naar combofix gaan en AVG zonder problemen.Moet ik nu nog iets verder doen of mag ik het zo laten? Ondertussen heeft mijn momentele virusscanner Avira Antivir bij het heropstarten 3 virussen gevonden en in quarantaine geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de vorige taken uitgevoerd en heropgestart,alles werkt weer normaal en ik kan naar combofix gaan en AVG zonder problemen.Moet ik nu nog iets verder doen of mag ik het zo laten?
Als dit gelukt is, mag je nu uitvoeren wat eerder al gemeld werd : Combofix en HiJackThis ... want normaal zal er nog wel wat rotzooi rondhuppelen op je PC :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Combofix heeft zijn werk nochtans goed gedaan. Dit vetgedrukt bestand nog even verwijderen met Windows Verkenner :

c:\windows\system32\TDSSqqcn.dll

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En probeer dan eens of je die sites allemaal terug kan bereiken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt me Antivir ook een goede keuze, net zoals AVG. Hangt dus een beetje van je eigen keuze en je gebruiksgemak af.

Nog een vraagje : in je log zitten ook nog sporen van een virusscanner van CA. Die zal je dus niet meer gebruiken neem ik aan. Laat dat even weten, dan nemen we een (eventuele) verwijdering ervan mee op in de opruiming die je nog moet uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.