Ga naar inhoud

uren omzetten naar codes


marmer1961

Aanbevolen berichten

Ik ben hier nieuw op het forum en worstel met de volgende vraag

in het bijgevoegd excel bestand staat op tab 'februari' en uurrooster,  tab'codes' bevat de codes die een loon berekeningsprogramma nodig heeft : een dienst van 13:30 - 22:00 is volgende de code P7

Ik zoek nu achter een eenvoudige wijze om de uren in tab februari te veranderen in de codes  van het tabblad 'codes, en dit zonder de inhoud van tab 'februari te verliezen'.   Weet iemand hiervoor een formule of iets anders

test 1.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast al bedankt

 

Hoe moet ik de formule veranderen om de andere codes op de andere cellen te krijgen.

 

Ik wil graag op rij 14 alle omgezette codes zien van rij4 en rij 5   dus cel a4 = 14:00 , a4 =22:00    dan zou er in cel a14  P7 moeten verschijnen

                                                                                            en  cel b5 = 12:30 , b5 =21:00  dan zou er in cel b14  N5 moeten verschijnen

                                                                                            en  cel x4 = 10:00 , x5 =21:00    dan zou er in cel x14  J5 moeten verschijnen

                                                                                            en zo verder voor alle cellen in rij 1 en rij 2   -- resultaat in  rij 14 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor is slechts een kleine aanpassing nodig.

Plaats onderstaande formule in A14 en kopieer die met de vulgreep naar rechts:

=ALS.FOUT(INDEX(codes!$A$1:$B$40;VERGELIJKEN(A$4;codes!$B$1:$B$40;0);1)&INDEX(codes!$A$1:$B$40;VERGELIJKEN(A$5;codes!$B$1:$B$40;0);1);"")

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tx dit werkt 

 

Nog een vraagje stel dat ik dat voor  een volgende rij ook wil doen rij a9 en rij a10    hoe moet ik de codes aanpassen.

 

Kan je deze uitslag ook op een ander tab blad weergeven

 

Voor mij moeilijk, vragen als beginner, maar ik leer hier ontzettend vaal van

 

Tx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Nog een vraagje stel dat ik dat voor  een volgende rij ook wil doen rij a9 en rij a10    hoe moet ik de codes aanpassen.

Als je nou de formule voor A4/A5 al hebt, dan moet het toch niet moeilijk zijn om die voor andere cellen aan te passen, lijkt mij, als je even goed naar de formule kijkt. Je moet dan vanzelfsprekend A$4 en A$5 wijzigen in A$9 en A$10.

Quote

Kan je deze uitslag ook op een ander tab blad weergeven

Natuurlijk, waar het voor de formule niet duidelijk is op welk blad de bereiken betrekking hebben, moet je die er bij vermelden. Zo zie je dat nu de formule in het blad februari staat en dan hoef ik dat blad in de formule niet te vermelden, maar waar ik in de formule naar het blad codes verwijs, staat die bladnaam er wel bij. Plaats je de formule in een  blad dat niet februari of codes heet, dan moet je in de formule dus beide bladen vermelden vóór elk bereik. Kijk goed naar de formule die je al hebt, dan moet het lukken.

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, alpha zei:

Als je nou de formule voor A4/A5 al hebt, dan moet het toch niet moeilijk zijn om die voor andere cellen aan te passen, lijkt mij, als je even goed naar de formule kijkt. Je moet dan vanzelfsprekend A$4 en A$5 wijzigen in A$9 en A$10.

Natuurlijk, waar het voor de formule niet duidelijk is op welk blad de bereiken betrekking hebben, moet je die er bij vermelden. Zo zie je dat nu de formule in het blad februari staat en dan hoef ik dat blad in de formule niet te vermelden, maar waar ik in de formule naar het blad codes verwijs, staat die bladnaam er wel bij. Plaats je de formule in een  blad dat niet februari of codes heet, dan moet je in de formule dus beide bladen vermelden vóór elk bereik. Kijk goed naar de formule die je al hebt, dan moet het lukken.

 

het eerste is me duidelijk en ook gelukt, nu het tweede van een ander tab blad, weet ik niet waar ik deze moet verwijzen, stal ik maak een nieuw tab blad saga waarop de uitslagen van de codes  moeten verschijnen , waar plaats ik dan in de formule de verwijzing op het tabblad saga naar de uitgerekende codes van het blad februari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wáár (in welke cel) je de formule plaatst, dat maat niet uit, dat kan overal in het blad zijn.

Maar als je nu naar mijn formule kijkt, dan zie je toch dat overal waar ik naar A1:B40 van het blad codes verwijs, dat daar staat: codes!$A$1:$B$40 . Welnu, je moet nu ook voorA$4 en A$5 de bladnaam plaatsen, dus: februaris!A$4 en februari!A$5 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.