Ga naar inhoud

formule met meerdere voorwaarden


Whitebull057franot

Aanbevolen berichten

Hallo, graag zou ik een formule hebben dat als uitkomst 2 0 of 1 geeft.

Voorbeeld in cel A3 staat 10 en in B3 staat 9, dan heb ik een formule =als(a3=b3;2;0) het resultaat is "0" in de cel E3, is B3 10 ipv 9, dan is het resultaat "2" eveneens te zien in cel E3. Dat lukt, verder nog dezelfde formule voor de getallen in I3 en J3, waar het resultaat in cel L3 staat.

 

Nu wil ik een aanpassing in de formule als het getal in cel A3=aan het getal in cel B3 en het getal in cel I3=J3 dan wil ik als resultaat in de cellen E3 en L3 het getal "1". (a3 en i3 zijn niet noodzakelijk gelijk aan elkaar).

Vb in de realiteit speler A heeft zijn punten behaald is 2, speler B behaalt zijn punten niet is dan 0, indien beide spelers hun punten bereiken dan elk 1 punt.

 

Hopelijk is mijn uitleg niet te ingewikkeld.

 

Groetjes, Wb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wb,

 

Zet alles wat lukt, en niet lukt nu eens in een voorbeeld bestandje  dus géén plaatje.

Dan hoeven alle helpers zelf geen bestandje in elkaar prutsen, en zal je sneller respons krijgen.

Zet er ook duidelijk bij wat de bedoeling is.

 

succes

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.