Ga naar inhoud

schijf gemigreerd


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Het volgende probleem dient zich al aan.

 

Volgens de verkenner is de eerdere lokale schijf D:  gemigreerd naar Z: ! Wie dat gedaan heeft is mij een raadsel. Als ik deze schijf aanklik krijg ik te zien dat ik niet bevoegd ben maar ik kan wel doorgaan als administrator. Als ik dat dan weer aanklik kan ik alleen via een aangegeven link die erbij staat en die VEILIGHEID heet verder komen. Ik krijg dan een pop-up menu te zien met EIGENSCHAPPEN Z:  met daarin een lege balk. Als ik daar iets inzet krijg ik de melding u bent niet bevoegd enz. 

Mijn vrouw heeft enkele dagen geleden wel een soort roodachtig scherm te zien gekregen met daarop iets " binnen 72 uur ???"  Zou het kunnen betekenen dat de laptop of beter gezegd D: gehackt is? Ik kan wel alle foto's bekijken die elders op de laptop staan en ook nog veel bestanden die niet in D: staan. Dus het valt allemaal wel mee en is misschien de reden dat het nu pas opvalt. 

 

Kortom wat voor stappen moet ik ondernemen?  Heeft iemand een idee? 

 

Groet, 

Geertjan 

LOKALE SCHIJF.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Geertjan Zinken zei:

Volgens de verkenner is de eerdere lokale schijf D:  gemigreerd naar Z: !

Dat lijkt me niet waarschijnlijk. Ik ga er nu vanuit dat de D: schijf een aparte harde schijf of een partitie van een harde schijf was, waarop u uw persoonlijke bestanden heeft opgeslagen. Dat is dan altijd een partitie of harde schijf met een behoorlijke opslagcapaciteit.

Als ik echter nu naar de Z: schijf kijk, dan zie ik daar een zeer kleine partitie van nog geen 100 MB. Dat kan dan toch nooit voorheen de D: schijf geweest zijn?

 

Ik zou daarom nog niet doen wat dorado jou aanraadt, maar eerst een afbeelding van schijfbeheer plaatsen, zodat de kenners jou verder kunnen helpen.

Om schijfbeheer te bereiken klik je met de rechter muisknop op de startknop; daarna kun je meteen op Schijfbeheer klikken.

Zorg ervoor dat je het venster in de hoogte uitrekt, zodat alle partities en harde schijven daarop zichtbaar zijn.

Maak dan een afbeelding van Schijfbeheer en plaats die in je volgende reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste porrelaar, 

Ik realiseer mij nu dat ik "ervan uit" ben gegaan dat er diverse partities gemkaat waren op haar nog niet zo lang geleden aangeschafte laptop. Maar ik werk er eigenlijk nooit mee dus wat u beweert zou best wel eens kunnen en heb ik voor niets "iedereen" aan het werk gezet. Als dat zo is een welgemeend sorry. 

Een prentje van de schijf heb ik bijgevoegd en zal wel aanleiding geven tot jullie genoemde conclusie. 

Groet, Geertjan 

SCHIJF ANNIE.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de afbeelding die jij zojuist geplaatst hebt, zie ik helemaal geen schijf Z:. Rara, waar is die gebleven?

 

Systeembeheer in bovenstaande afbeelding ziet er goed uit.

De D: partitie is een recover partitie. Normaal heeft een recover partitie geen schijfletter en krijg je hem daardoor ook nooit te zien in Windows Verkenner.

Ik vind die D: partitie wel aan de grote kant, maar laat dat maar zo.

In ieder geval mag jij zelf nooit iets op die recover partitie plaatsen. Daar moet je vanaf blijven. Wat je eventueel wel kan doen is in schijfbeheer de schijfletter van Recover verwijderen. Daarna zul je de Recover partitie niet meer zien in de Verkenner en kom je dus ook niet in de verleiding om daar zelf bestanden op te gaan zetten.

 

En wat die Z: schijf betreft: als je hem weer eens ziet op die computer, dan lekker laten staan. Het is immers een partitie van nog geen 100 MB.

Ik las elders op internet dat die partitie zomaar kan opduiken en na een herstart weer verdwenen kan zijn: https://www.google.nl/search?q=Lokale+schijf+(Z%3A)&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=UPxlWv3_LonH8AeA36PIDQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-1-2018 om 16:06, porrelaar zei:

De D: partitie is een recover partitie. Normaal heeft een recover partitie geen schijfletter en krijg je hem daardoor ook nooit te zien in Windows Verkenner.

Bij sommige systemen staat die verborgen bij andere niet en heeft ze wel degelijk een schijfletter en dat is inderdaad nog al eens de leter D.

Ik vind de overige info van porrelaar daarentegen wel zeer interessant en waardevol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.