Ga naar inhoud

onverklaarbare lijnen


dylanS99

Aanbevolen berichten

beste lezers,

 

Ik heb een probleem, sinds vanmorgen staan al mijn documenten met tekst in soort ''tabellen''. Maar ik kan dit nergens aanpassen of uitzetten. ik heb verder Niks geks ingesteld ofzo. Dit is zomaar gebeurd, Iemand een idee??

 

schermopname.thumb.png.7d22b01ad2bd03d43ef8108876be483e.png

aangepast door dylanS99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een video hebben de lezers van dit forum niets; mijn (oude) computer loopt trouwens vast als ik die video open.

Het probleem doet zich voor in een Worddocument, plaats dan dus ook een Worddocument, zoals ik eerder al vroeg.

MISSCHIEN valt er dan wel iets over te zeggen.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, alpha zei:

Aan een video hebben de lezers van dit forum niets; mijn (oude) computer loopt trouwens vast als ik die video open.

Het probleem doet zich voor in een Worddocument, plaats dan dus ook een Worddocument, zoals ik eerder al vroeg.

MISSCHIEN valt er dan wel iets over te zeggen.

Sorry verkeerd begrepen, heb nu wel een leeg Word document toegevoegd.

bestand PC helpforum.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe  het bij anderen op andere computers is, maar op mijn computer doet zich het probleem niet voor.

Ik dacht eerst aan de weergave van tekstafbakeningen (Bestand-Opties-Geavanceerd-->onder de kop "Documentinhoud weergeven"), maar zo'n afbakening is een stippellijn en geeft alleen de omtrek van het document weer, niet een lijn voor elke regel afzonderlijk.

Ik moet het antwoord schuldig blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook geen lijnen maar je kan best eens de omlijning va de alinea's nakijken.

 

alinea.jpg.991b61aae1138adb449f2b4fd4006dee.jpg

Klik op het pijltje en kies dan voor Geen rand.

Als dat niet helpt, weet ik het ook niet.

 

Je gebruikt de versie voor Mac terwijl ik de versie 2010 voor windows gebruik.

Dat kan ook al een verschil geven en van Mac of bijhorende software heb ik geen kaas gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die randen is inderdaad nog het meest waarschijnlijk.

Als ik die inschakel ("Alle randen") krijg ik hetzelfde effect als in het eerste bericht van de vragensteller.

Dat die randen worden weergegeven moet dan wel in het sjabloon zitten ("Normal.dotx").

Als dat zo is, is dat eenvoudig te herstellen door Normal.dotx te verwijderen. Bij opnieuw opstarten van Word wordt dan automatisch een nieuwe Normal.dotx aangemaakt zonder toevoegingen.

Om "Normal.dotx" te verwijderen: schakel eerst bij "Beeld" - "Mapopties" de weergave in van verborgen  mappen en bestanden. Zoek dan in Windows naar Normal.dotx en verwijder het. Sluit dan alle vensters en start Word. Je zou dan weer een 'normale' Normal.dotx moeten hebben.

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.