Ga naar inhoud

Scherm valt uit na bepaalde tijd en toont foutmelding


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste.

Ik heb een desktop met volgende spec's:

HP Pavilion P6000

Pros: Pentium (R) Dual-Core CPU E6000 3,07Ghz

RAM: 8Gb

System: 64 bits

OS: Win 7 home Premium + SP1 (Deze OS staat separaat op een SSD geïnstalleerd)

Prestatieindex:

Pross: 6,5

Ram: 6,5

Grafisch: 4,4

Grafisch voor spellen en 3D weergave: 3,5

Overdrachtsnelheid primaire schijf: 7,1

 

Wat is het probleem:

Als ik gedurende een lange tijd (+/- 1 uur) naar een filmpje op YouTube kijk, valt plots het scherm uit en verschijnt de boodschap: Geen bronsignaal meer.

Na manueel uitschakelen van de pc en terug inschakelen verschijnt het normaal scherm en kan ik verder werken zonder problemen.(Weer voor lange tijd)

Ik vermoed dat het hier gaat om een probleem met de grafische chip.

Toch moet ik vermelden dat ik reeds een extra fan ingezet heb om alles nog eens extra van koeling te voorzien en gelet op de uitstoom van de warme lucht dat deze op de juiste manier verloopt.

De uitstoom van de warmte is zeker niet overdreven te noemen en lijkt mij normaal. Dwz als ik mijn hand voor de eindfan hou voel ik wel een warmteuitstoot maar niet in de mate dat ik onmiddellijk mijn hand moet wegtrekken.

Heeft iemand een oplossing of idee wat dit kan zijn en hoe te verhelpen.

Alle info is welkom.

 

GRTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste.

Heb gedaan wat mij gevraagd is, maar ik heb tot nu toe geen antwoord ontvangen van de één of ander forum lid.

Ondertussen heb ik zelf op onderzoek gegaan om deze fout te lokaliseren.

Na lang zoeken heb ik de fout ontdekt en hersteld.

Alles werkt nu naar behoren en dit topic mag voor mij afgesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.