Ga naar inhoud

Gezichtsherkenning (windows hello) werkt niet en toegang tot mappen worden geweigerd


Miel Deferme

Aanbevolen berichten

Ik had een account aangemaakt op mijn hp pavilion laptop en had mijn gezichtsherkenning erin gescant. Later besloot ik een account te maken met mijn outlook account. Ik besloot deze dan ook alleen te gebruiken. vorige week had ik mijn eerste account verwijdert. Toen ik dit deed kreeg ik een melding dat alle gegevens gewist worden en dat het 2de account de volmacht kreeg. 

Toen ik mijn gezichtsherkenning terug wou instellen kreeg ik volgende melding: 5a842ba5eac6f_2018-02-14(1).thumb.png.3cc1bb2a0ff2ba8f14162624919a43ac.png

Wanneer ik mijn computer opstart zoekt en vindt de gezichtsherkenning mij maar hij logt niet in.

 

Het tweede probleem is dat er random mappen verschijnen die lichter gekleurd zijn en ik niet verwijdert krijg, met als melding dat alleen de administrator gemachtigd is.

(ik heb mcafee antivirus plus dus ik betwijfel als dit door een virus veroorzaakt wordt) 5a842e7933200_2018-02-14(3).thumb.png.9d4f696a1c88ec63c0032ad244d38196.png

 

Kan iemand mij advies geven hoe ik dit zou oplossen? Of is het nuttig om een reset te doen voor dit probleem op te lossen?

 

ps: ik ben zeker dat dit account weg is en dat er geen andere is.

2018-02-14 (2).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de gezichtsherkenning (windows hello) kan ik je niet helpen; daar heb ik geen ervaring mee.

Over die licht gekleurde mappen weet ik wel wat te vertellen. Die mappen mag je niet verwijderen. Het zijn mappen die standaard verborgen zijn, alleen heb jij ze nu zichtbaar gemaakt.

Zo worden in de map System Volume Information, die jij laat zien, je herstelpunten opgeslagen.

 

Zo verberg je die licht gekleurde mappen:

  • Open de Verkenner
  • Klik op het tabblad Beeld
  • Klik op Opties (staat helemaal rechts)
  • Het venster Mapopties zal openen. Klik in dat venster op het tabblad Weergave.
  • Kijk dan onder Geavanceerde instellingen. Zet een vinkje voor "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)".
  • Scrol verder naar beneden in dat venster en selecteer dan "Verborgen bestanden, mappen of stations niet weergeven".
  • Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en tenslotte op OK.

 

Je zult die licht gekleurde mappen daarna niet meer zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, 1 van je problemen is de wereld uit. Nu het andere probleem nog. Ik heb geen ervaring met gezichtsherkenning om je aan te melden bij Windows, wel heb ik een vraag:

Is jouw HP Pavilion pas nieuw? Dan heb je er mogelijk nog weinig eigen programma's op geïnstalleerd en weinig persoonlijke bestanden op gezet. In dat geval zou je de computer terug kunnen zetten naar de fabriekstoestand. (Van tevoren natuurlijk wel je persoonlijke bestanden veilig stellen op een flinke USB stick of een externe harde schijf.) Dan is hij weer zoals je hem kocht en dan kun je opnieuw beginnen. Deze keer kies je dan meteen voor een Microsoft account. En dan zou je geen problemen meer mogen krijgen met Windows Hello.

 

Hier info van HP over het terug zetten naar de fabrieksinstellingen: https://support.hp.com/nl-nl/document/c00839112

 

Je kunt natuurlijk ook eerst wachten op reacties van andere leden. Misschien kennen die een minder ingrijpende oplossing voor Windows Hello.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb een nieuwe en inderdaad ik heb er gelukkig nog niet veel opstaan en past het nog op usb. 

Van de meeste programma's ben ik zeker om deze terug te kunnen installeren, behalve Mcafee antivirus. Ik heb daar wel een account van maar weet u of ik het er dan terug kan installeren?

Maar voor het zover is voor een reset zal ik inderdaad nog even wachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

McAfee staat vaak voorgeïnstalleerd op nieuwe computers. Dan is het een proefversie die je 14 of 30 dagen mag gebruiken. Daarna moet je gaan betalen.

Ik knikker bij een nieuwe pc die proefversie er altijd direct vanaf. Daarna zet ik er een gratis antivirus op. Er zijn er genoeg: Avast, Avira, Panda, Bitdefender enz.

Ik neem aan dat jij intussen betaald hebt om zo McAfee een jaar lang te kunnen gebruiken. Klopt dat? En heb je toen, misschien via een e-mail, een licentiesleutel toegestuurd gekregen, die jij in moest voeren in McAfee? Indien ja, dan moet je die licentiesleutel opschrijven. 

Wanneer je computer terug is gezet naar de fabrieksinstelling, dan zal die proefversie van McAfee er weer op staan. Je kunt dan de licentiesleutel ingeven. Noteer in ieder geval alle gegevens van het account dat je hebt bij McAfee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.