Ga naar inhoud

Internet traag op nieuw laptop


Fredman

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

 

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht voor in de woonkamer.

 

Windows 10 64-bit

AMD A9-9420 Radeon R5, 5 compute cores 2C+3G, 8GB RAM, AMD Radeon R5 Graphics

 

Het internet is echter frustrerend traag. Alles lijkt laat te reageren als je op iets klikt en soms verspringt de pagina als last minute ergens nog een kadertje op die pagina geladen wordt.

 

Ik heb via Ookla de internetsnelheid getest. Ik kwam uit rond 48Mpbs (mijn abonnement bij Telenet spreekt over een maximum van 100Mbps). Op internet gevonden dat bepaalde malware en spyware voor vertraging kan zorgen, dus heb ik ook al een programma laten lopen om die op te sporen en te verwijderen. Bij de meting daarna zei die 52Mbps, maar in de praktijk blijven dezelfde frustraties.

 

Opvallend vind ik dat mijn Samsung Galaxy S8 bij zo een test op hetzelfde internet wel 73MBPS haalt. En ook opvallend is dat op de vaste PC boven (AMD 750K Quad Core processor 3,4 GHZ, 16GB RAM, Windows 7) het internet véél beter gaat terwijl bij de Ooklatest deze ook maar 47Mbps haalt.

 

Ik kan me voorstellen dat dingen als processor en misschien zelfs de windowsversie meespelen, maar het internet moet echt beter kunnen op de laptop.

 

Ik heb ook de browsertest gedaan die in dit subforum helemaal bovenaan aangegeven staat en Firefox scoort daar goed en opvallend veel beter als Internet Exploror of Edge. Maar dat is sowieso de browser die gebruikt wordt.

 

Mijn vraag is dus wat er zou kunnen schelen met de nieuwe laptop dat het internet zo frustrerend is? En wat kan ik doen om dit beter te laten lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.