Ga naar inhoud

Kalender kleur weekend gaat niet autom


vuberke

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een kalender en heb de zaterdag en zondag gekleurd in blauwe kleur.

Nu als ik in cel B5 het jaartal verander naar bv 2020 dan worden de dagen wel autom aangepast :)

Maar ik zou ook willen dat de blauwe kleur onder zaterdag en zondag blijft staan.

 

En ik 12 tabbladen aangemaakt hoe kan ik dat kopieren naar de andere maanden 

 

mvg

kalender verlof automatisch aangepast aan jaartal.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als ik op de geselcteerde cel ga staan bv (selecteer cel H8-H9-I8-I9) en ik ga dan naar vw opmaak.

Daar dan regel beheren nemen kan is dat dan de ingevulde formule.

 

Nog een verzoekje kan je het ff kopieren naar de andere maanden,zou je eeuwig dankbaar zijn 

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, vuberke zei:

en als ik op de geselcteerde cel ga staan bv (selecteer cel H8-H9-I8-I9) en ik ga dan naar vw opmaak.

Daar dan regel beheren nemen kan is dat dan de ingevulde formule.

Niet alleen H8-H9-I8-I9 selecteren maar alle cellen die een dag voorstellen, dus C8:AG9

aangepast door Haije
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoal Haye en ik beiden hierboven schreven: álle cellen waarvoor de vw. opmaak moet gelden, moet je selecteren.

Als alle bladen er hetzelfde uitzien, dan selecteer je dus tezamen: C8:AG9, C11:AG12, C14:AG15, C17:AG18, C20:AG21. Dan stel je in het menu bij vw. opmaak de regel in zoals ik dat heb gedaan voor het eerste blad, die kun je gewoon overnemen. Op het moment dat je de vw. opmaak gaat instellen, mogen er uiteraard geen cellen een (vast ingestelde) kleur hebben.

Voor de maanden na februari heb je zelfs de indeling nog niet gemaakt en nu verlang je dat mensen op dit forum dat gaan doen. Met de geboden hulp (daar zit alles in) moet je verder kunnen, als je maar een héél klein beetje moeite doet. Met zelfwerkzaamheid leer je het meest en met klakkeloos oplossingen van anderen overnemen leer je niets.

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

@alpha, helemaal mee eens!

 

@serge, als je eenmaal C8:AG9 hebt geselecteerd en de voorwaardelijke opmaak hebt ingesteld middels de gebruikte formule, kun je daarna ook op de volgende wijze de andere blokken op een tabblad voorzien van diezelfde voorwaardelijke opmaak: als C8:AG9 nog geselecteerd is kies dan voor "Opmaak kopiëren/plakken" (dubbelklikken op dit item in het lint); daarna één klik op C11 en de opmaak wordt ook toegevoegd aan C11:AG12, een klik in C13 en de opmaak geldt ook voor C13:AG14 etc... tenslotte nog één klikken op "Opmaak kopiëren/plakken".

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.