Ga naar inhoud

SNEL/LAK


Ron001

Aanbevolen berichten

@ Alpha

 
Werkt inderdaad zeeeer goed en veel simpeler als VBA....
Top!
 
Laatste vraag:
 
Waar kan ik de foutmelding/foutmeldingstekst aanpassen? Normaal deed ik dat via MsgBox in Vba maar nu....
 
Alvast hartelijk bedankt!!!!!
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

18 minuten geleden, Ron001 zei:

Waar kan ik de foutmelding/foutmeldingstekst aanpassen?

Zoals ik al schreef: in het menu bij gegevensvalidatie.

Heb je dat n.a.v. mijn vorige berichten niet bekeken/bestudeerd?

Kan ook de loonnummer terug komen te staan wanneer men verandert van "snel/lak"?

Niet zonder meer. Als je dat wil, zou je naast die nummers een hulpkolom (die je verbergt) kunnen invoegen en waarin je de loonnummers blijvend opslaat. Om zo'n nummer dan snel terug te plaatsen in de A-kolom heb je toch weer vba nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, alpha zei:

Zoals ik al schreef: in het menu bij gegevensvalidatie.

Heb je dat n.a.v. mijn vorige berichten niet bekeken/bestudeerd?

 

Jawel, maar kan ik iets aanpassen zoals in VBA? Hier kan ik enkel iets typen...

bv:Gebruiker x (Range B is al reeds aangeduid als Lakstraat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil de gebruiker niet persoonlijk aanspreken, maar wel de naam weergeven in de foutmelding van de persoon die al aangeduid is...

Hierboven was inderdaad beetje fout, gebruiker = medewerker

 

aangepast door Ron001
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Buiten de gegevensvalidatie om" schreef ik, dus NIET vba en gegevensvalidatie samen, 1 van de 2 !

Als je "met de persoon die al aangeduid is" de naam in de B-kolom bedoelt, dan kun je die in VBA opnemen met bv. range("B17").value. Maar als je het venster van gegevenvalidatie weglaat, dan moet je in vba ook de controle op meer dan 1x 'lak' en 'snel' opnemen, dus veel meer werk. Als ik jou was zou ik gegevensvalidatie niet laten vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.