Ga naar inhoud

Fabrieksinstellingen/mail programma


sers

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Mijn PC werd erg traag en na eindeloos schoonmaken etc (zonder echte resultaten) kwam ik tot de conclusie dat er nog 1 mogelijkheid overbleef

namelijk fabriekinstellingen terugstellen. Je kan dan kiezen met of zonder behoud van personal files.

Ik wilde graag alles behouden dus koos mik daarvoor.

Na het herstel kreeg ik een mooie lijst te zien van apps die verwijderd waren.

Ik gebruikte een mailprogramma dat volgens mij windows mail heette.

In die app kon ik mappen aanmaken om mailtjes te bewaren. bv. mailtjes van de boeking van een vakantie in 1 map en mailtjes van verzekeringen in een andere map etc etc.

Die kan ik nergens meer terug vinden. Het is toch een "personal files" ?

Ik denk dat ze ergens nog wel moeten staan. Ik zou ook graag dat "oude"mail programma terug willen hebben.

Kunt u mij helpen?

Alvast bedankt!1

m.v.g.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ter verduidelijking om te bepalen welke email app ik bedoel

Er zat ook nog bv een mogelijkheid in om een mail te kenmerken als ongewenst met de mogelijkheid  om de afzender of zijn / haar webpagina te blokkeren

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12 november 2015 schreef je:

Quote

In Windows 10 gebruik ik Windows Live Mail en Windows Edge.

Dat was in dit topic: https://www.pc-helpforum.be/topic/60939-windows-edge-tab-bladen/

 

Ging het in dat topic van november 2015 over dezelfde computer als in het huidige topic?

Zo ja, dan is de naam van het e-mailprogramma dus niet Windows Mail (dat zat alleen in Windows Vista), maar Windows Live Mail. Windows Live Mail is een onderdeel van het pakket Windows Essentials 2011 of 2012.

Dat oude e-mailprogramma wordt niet meer ondersteund (met beveiligingsupdates) door Microsoft en is daarom ook niet meer via Microsoft te downloaden.

Door het terugzetten naar de fabrieksinstellingen ben je dat programma kwijtgeraakt. Als je dat heel graag wilt terughebben, dan is het nog wel te downloaden, maar dus niet via Microsoft.

20 minuten geleden, sers zei:

Na het herstel kreeg ik een mooie lijst te zien van apps die verwijderd waren.

Die lijst had je toen moeten printen/afdrukken. Ik neem aan dat op die lijst ook Windows Live Mail heeft gestaan. Of in ieder geval Windows Essentials 2012. Windows Live Mail is namelijk een onderdeel van Windows Essentials 2012.

 

Jij had aangegeven dat je persoonlijke bestanden behouden moesten blijven en toch ben je nu je e-mails kwijt. Ja, dat is verdrietig. Ik ben bang dat je die e-mails ook niet meer terug zult vinden op je harde schijf. Ze zijn overschreven toen je de pc terugbracht naar de fabrieksinstellingen.

Maar e-mails zijn toch personal files? vroeg jij je vertwijfeld af. Ja en nee. Het zijn persoonlijke bestanden, maar Windows bewaart alleen de persoonlijke bestanden die jij hebt opgeslagen in een van de volgende mappen: Bureaublad, Downloads, Documenten, Muziek en Video's.

De e-mails van het programma Windows Live Mail worden standaard helaas niet in een van die mappen opgeslagen. Ze worden daarom ook niet bewaard, wanneer je kiest voor Deze pc opnieuw instellen.

 

Ze zouden wél bewaard zijn geweest wanneer je in het programma Windows Live Mail zelf een andere locatie had aangewezen voor het opslaan van die e-mails. Informatie daarover vind je hier: https://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html

Lees daar het gedeelte onder 'Databaselocatie Windows Live Mail wijzigen'.

 

Of je had voordat je koos voor Deze pc opnieuw instellen. een back-up moeten maken van je mails naar een externe harde schijf of een USB stick, volgens deze instructies: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-mail-back-uppen-in-windows-live-mail

 

Maar die laatste adviezen zijn op dit moment als mosterd na de maaltijd. Het is te laat, want de e-mails zijn al weg.

Misschien kun je nog een aantal e-mails terugvinden met behulp van een datarecovery programma, maar ik vrees ervoor.

 

Windows Live Mail is nog wel te downloaden en te installeren, maar over het algemeen wordt dat afgeraden omdat dat programma niet meer ondersteund wordt.

Alternatieven voor de verschillende onderdelen van Windows Essentials 2012 worden o.a. hier besproken: https://www.seniorweb.nl/artikel/overstaphulp-windows-essentials

 

Wanneer je niet al te lang geleden een volledige systeemback-up hebt weg laten schrijven naar een externe harde schijf, dan zouden je e-mails daar nog in moeten staan. Veel mensen maken echter geen back-ups...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei wat snel!

Ja dezelfde pc. Idd windows live mail. 

De lijst heb ik nog maar windows live mail staat er niet op. 

Ik maak volgens mij backup naar een externe hard disk. Ik heb gezocht. Kan niks vinden. Enig idee,? Ik ga morgen nog eens zoeken

Bedankt alvast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet eerst back-ups maken van je data? Ik dacht dat enkel onze voorouders van die mogelijkheid niet op de hoogte waren. Ben zelf al een zeventiger!

Het blijft me verbazen dat, ondanks het feit dat we er voortdurend de aandacht op vestigen, men geen back-ups maakt.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein beetje hulp bij het zoeken naar de mails op je externe harde schijf:

Quote

Windows Live Mail slaat het e-mailarchief (inlusief de agenda en RSS-feeds) standaard op in de map Windows Live Mail op de locatie C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft. Elk e-mailbericht, contactpersoon of RSS-feed wordt afzonderlijk opgeslagen, er is dus geen sprake meer van één database-bestand.

Bron: https://www.pc-helpforum.be/topic/23601-windows-live-mail/?do=findComment&comment=170018

 

De map AppData is een verborgen map. In de Verkenner moet je daarom eerst de verborgen mappen zichtbaar maken.

Open daarvoor de Verkenner > klik in de menubalk op Beeld, en zet dan een vinkje voor 'Verborgen items'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals bedankt voor uw snelle reacties.

Ik kom er niet echt uit om eerlijk te zijn.

Ik heb een externe harde schijf, ik heb het vinkje gezet bij verborgen items maar kan de map AppData niet vinden.

Wat ik nog erger vind is het feit dat mijn emailadressen weg zijn. 

Ik maak volgens mij wel backups (zie screenprints) 

Ik durf niet verder te gaan dan dit.

Vragen: 1) Kan ik bv de contactpersonen (als daar iets in staat) nu terugzetten om mijn emailadressen weer terug te krijgen

            2) Kan ik hier misschien mijn oude emails vinden en if so waar dan

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

a.png

b.png

c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima dat jij nu al je e-mailadressen terug hebt. Dat is makkelijk wanneer je Gmail gebruikt.

 

Is Gmail je enige e-mailaccount? Dan zouden je e-mails ook nog op de server van Google moeten staan.

Gebruik je browser (maakt niet uit welke: Edge, Internet Explorer, Firefox, Chrome) en ga naar https://www.google.com/gmail/

Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord van Google. Wanneer jouw Gmail account een IMAP account is (en meestal is dat zo), dan zou daar je mail nog moeten staan.

Welke mail zul je daar niet terugvinden? Mail die je in Windows Live Mail vanuit Postvak IN verplaatst hebt naar Lokale mappen op je harde schijf.

 

Aan de eerste twee afbeeldingen meen ik af te mogen leiden af dat er in het verleden geen volledige systeemback-up is gemaakt (waarin ook Windows en je programma's worden opgenomen), maar enkel een back-up van persoonlijke bestanden. Die twee afbeeldingen laten de mappen zien vanaf .thumbnails tot en met Openbare afbeeldingen. De map AppData, waarin de mails van Windows Live Mail standaard staan, wordt zo te zien niet meegenomen in die back-up.

Als je gewild had dat je mail van Windows Live Mail ook werd opgenomen in die back-up, dan had je van tevoren ook de volgende map moeten toevoegen aan de mappen waarvan een back-up gemaakt moest worden: C:\Gebruikers\ jouw gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft.

Maar dat zul je niet gedaan hebben, omdat je toen nog geen idee had waar je mails werden opgeslagen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt!

Nee, mijn  Gmail acct. is niet mijn enige account en juist voor mijn .Casema account gebruikte ik windows live mail omdat je van die mooie submappen kon maken.

Ik ben al blij dat ik mijn adressen terug heb en moet me maar neerleggen dat die bewaarde emails weg zijn.

Ik bedank u voor alle hulp!

m.v.g.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.