Ga naar inhoud

Mijn pc wil niet meer in BIOS starten


arnovw

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Een maand geleden heb ik de harde schijf van mijn dell inspiron 3847 vervangen en sinds dien kan ik niet meer in men BIOS, niet via opstarten + f2 en ook niet via troubleshooting hoe zou dit komen? Ook heb ik alle drivers van op de website geinstalleerd.

 

Mvg 

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tokkel eens op F2 van zodra je op de AAN knop van je pc drukt.

 

Het is misschien onbeleefd dat ik het vraag, maar waarom moet je in de BIOS zijn als alles goed werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In aanvulling op wat droske schreef...

 

je hebt een maand geleden de harde schijf vervangen. Ik ga ervan uit dat je toen Windows ook opnieuw geïnstalleerd hebt.

Gaat het over Windows 10? Dan zou de functie 'Snel opstarten' jou in de weg kunnen zitten. Die functie is standaard geactiveerd in Windows 10 en op sommige pc's kun je daardoor niet meer in het BIOS komen na het aanzetten van de pc.

Je kunt dat omzeilen door eerst de computer gewoon aan te zetten. Als Windows geheel is opgestart, zet je de pc niet uit (dus niet op Afsluiten klikken), maar op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

Dan maakt Windows echt een schone start en dan zou je direct zodra de pc weer gaat opstarten herhaaldelijk op F2 moeten drukken en zo ook in het BIOS kunnen komen.

 

Meer info over de werking en de nadelen van de functie 'Snel opstarten': https://www.techpulse.be/tips/220243/wanneer-je-windows-10-snel-opstarten-beter-uitschakelt/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.