Ga naar inhoud

Opstartprobleem na update.


Mr Red

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Druk terwijl de computer uitgeschakeld is op de Novo-knop om het Lenovo OneKey Recovery System of het hulpprogramma voor BIOS-instelling te starten, of om het opstartmenu te openen (om het apparaat te selecteren vanaf waar u wilt dat de computer start) zodra je de computer opstart.

Opmerkingen:

U kunt de punt van een opengevouwen paperclip (of gelijkaardig voorwerp met een scherpe punt) gebruiken om de Novo-knop zachtjes in te drukken.

Onderstaande afbeelding maakt je duidelijk waar zich de novo-knop bevindt.

Novo_knop.thumb.JPG.f6cafd4cb37041e5f354c85a55d1e0c2.JPG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bios geraak ik. 

USB met win live cd op is ingeplugd,  maar toch vind deze geen bestanden...  foto 1

Ik kan enkel kiezen uit win boot, waardoor de pc normaal opstart maar dus weer uitkomt op zwart bureaublad 

Of netwerk, maar ook hiermee geraak ik geen stap verder.

 

Het recovery bestand dat er zou moeten opstaan , staat er niet,  toch staan de juist3 bestanden op de USB stick. Zie foto 2

 

Nog suggesties dat  ik kan proberen?  of doe ik de pc maar eens binnen voor herstelling. 

 

 

20180531_151849.jpg

20180531_152413.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mr Red zei:

USB met win live cd op is ingeplugd,  maar toch vind deze geen bestanden...  foto 1

De CD/DVD drive wordt niet gezien in het boot menu. Zat die schijf wel in het CD/DVD station toen je aan de hand van de novo-knop naar het boot menu bent gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er iets niet in orde met die usb-stick. Deze is wellicht niet bootable want dan zou hij in het bootmenu moeten staan.

Maak hem eens opnieuw aan. Doe dat aan de hand van Rufus, zoals Dasle het heeft uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nogmaals geprobeerd. 

2x andere USB stick, via rufus, de win live cd op usb stick gezet.

Deze in defecte laptop geplugd, ook via de 2 USB ingangen getest,  naar boot menu...  maar deze vind niets terug .

 

Zou het dan aan die USB sticks liggen ? Zijn daar soorten in misschien ? moet je een bepaald type gebruiken  om een boot te kunnen doen ? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak nog eens een foto van het opstartmenu. Uiteraard met gekoppelde Win7 Live usb stick.

Probeer ook eens van die stick op te starten op een andere pc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.