Ga naar inhoud

Opstartprobleem na update.


Mr Red

Aanbevolen berichten

Na op "bijwerken en opnieuw opstarten" te drukken onder het win icoon vindt de pc niets meer terug. Bureaublad is volledig zwart, het win icoon werkt niet meer en kan dus ook niet meer heropstart selecteren  ofzo....  Er is dus iets duidelijk misgegaan tijdens de update.

 

De update zelf duurde zeker 3u! Toen dat eindelijk klaar was kreeg ik een scherm te zien waar ik mijn toetsenbord moest kiezen uit alle talen. Gekozen voor Belgisch (punt). Er stond ook Belgisch  (spatie) geen id wat het verschil is.

Vervolgens kreeg ik verschillende mogelijkheden zoals probleem oplossen, vorige versie herstellen, win 3  enz.  

 

Kies ik win 3. Kom ik uiteindelijk op men zwart bureaublad terecht met een foutmelding dat er iets niet gevonden verwijderd,  herplaatst is.

Kies ik vorige versie herstellen, lukt niet, vindt ie niet.

Vorig herstelpunt, is blijkbaar nooit gemaakt. 

 

Ik geraak wel nog in command prompt , dus misschien kan ik via daar nog is iets proberen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lees net dat er hier 3 dagen geleden ook al topic over aangemaakt is met hetzelfde probleem.

 

Link

 

In veilige modus geraak ik niet...

Scherm gaan meteen over naar men gebruikersnaam, waar ik ook niets kan selecteren , logt meteen in om vervolgens op het zwart bureaublad uit te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mr Red zei:

Vervolgens kreeg ik verschillende mogelijkheden zoals probleem oplossen, vorige versie herstellen, win 3  enz.  

 

Die verschillende mogelijkheden zou nog moeten krijgen bij het opstarten.

Probeer opstartherstel eerst nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mr Red zei:

Scherm gaan meteen over naar men gebruikersnaam, waar ik ook niets kan selecteren , logt meteen in om vervolgens op het zwart bureaublad uit te komen.

Dat komt omdat je geen wachtwoord hebt ingesteld om in te loggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, droske zei:

Die verschillende mogelijkheden zou nog moeten krijgen bij het opstarten.

Probeer opstartherstel eerst nog eens.

Probleem is dat ik die mogelijkheden er maar 2sec staan en vervolgens automatisch verder wordt ingelogd naar win 3.

( Wrm staat er trouwens win 3  , en niet win10 ?? )

 Heb vermoed ik win 3 als standaard is ingesteld tijdens de zoektocht na voor een oplossing na het probleem,  en sinds dien gaat deze automatisch verder,  kan ik dat weer uitzetten zodat ik al de keuzemogelijkheden weer kan zien en iets selecteren ?

 

Maar opstartherstel stond daar niet tussen als ik me nog goed herrinner...

Heb de 3 of 4 mogelijkheden die er stonden geprobeerd maar kreeg telken foutmelding te lezen.

 

Er is duidelijk iets mis gegaan tijdens die update,  naar vorig herstel punt gaan werkte ook vreemd genoeg  niet,  terwijl ik dit zeker al eens aangemaakt had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mr Red zei:

Probleem is dat ik die mogelijkheden er maar 2sec staan

Dat is net voldoende om rap een keuze e maken.

Of maak er eens een foto van en plaats die hier in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer maar eens enkele uren aan gespendeerd... 

 

De keuzemogelijkheden komen zelfs niet meer voor, meteen gaat het naar inlogscherm, vervolgens blauw scherm met text op als, er worden updates gedaan... u bent beter beveiligd tegen online wereld.... laat alles aan ons over... bijna klaar.

Kortom pc denkt dat ik deze telkens voor de 1ste x in gebruik neem.

 

Uiteindelijk krijg ik dit scherm met foutmelding,  locatie niet beschikbaar. 

 

 

Bij heropstart via ctrl alt del,  geraak ik SOMS  op het scherm voor systeem herstel, opstart herstel enz . Maar gelijk welke keuze ik maak, steeds foutmelding.

 

Tot daar de update

 

20180524_175945.jpg

20180524_174544.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat er een probleem is met de april update.

16 minuten geleden, Mr Red zei:

Uiteindelijk krijg ik dit scherm met foutmelding,  locatie niet beschikbaar. 

Dat doet me denken aan een falende harde schijf. Ook al omdat je zegt dat geen enkele geavanceerde optie werkt.

 

Maak eens een Windows 7 Live CD aan via een andere pc en start daar je pc mee op.

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingesloten programma's kunt gebruik maken.

Doe dan eens een scan met Kaspersky om er zeker van te zijn dat er geen infectie in het spel is. 

Doe ook een scan met CrystalDiskInfo om na te gaan of de harde schijf faalt.

De laatste .iso van deze Live CD kan je hier downloaden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een win live cd op USB staan maar ik geraakt totaan niet meer tot aan die keuze mogelijkheid om via usb op te starten...

Pc gaat steeds automatisch over naar inlogscherm, en na 10min laden op zwart bureaublad zoals hierboven reeds aangeven. 

 

Is er nog een manier waarop ik toch  via die USB kan opstarten, zonder eerst naar dat keuzescherm te gaan?

aangepast door Mr Red
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.