Ga naar inhoud

Windows Updates


Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn Windows wil geen updates meer uitvoeren, omdat ik eerst Avira zou manueel moeten verwijderen.

Deze staat daar echter niet op. Ik heb al geprobeerd met de verwijdertool van Avira in veilige modus, gezocht in mijn pc, maar niets helpt.

Weet hier iemand een oplossing alstublieft?

Avira.JPG

Windows Update.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows dat zegt dat een AV moet verwijderd worden? Lijkt me niet euh... gewoon.

 

Dus raad ik je aan van eerst eens een controle op malware en virussen te laten doen - moest je systeem tòch clean zijn, gaan we verder zoeken.

 

Voer daarom onderstaand eens uit en plaats de logjes ?  (enne: welkom op PCH Stefaan!)

 

Indien je problemen met malware hebt, is het handig om meteen een logje met Farbar aan te maken en dit bij je bericht te voegen als bijlage. Hoe je dit doet, lees je hieronder:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.  (met dank aan Kape die het mooi op een rijtje zette)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Stefaanvhb zei:

Het is intussen opgelost. Het waren namelijk 2 bestandjes die nog in het register verborgen zaten.

'k ben benieuwd hoe je het ontdekte ... ?  (een nieuwsgierige mus :) )

 

3 uren geleden, Stefaanvhb zei:

lijkt mij hier een mooie groep.

(we proberen het te zijn iig!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het op die manier opgelost is, nu kunnen latere lezers er ook nog hun voordeel mee doen.

 

Wel eigenaardig dat die met het verwijdertool van Avira niet opgeruimd werden èn dat ze op de koop toe nog updaten in de weg staan...  (heb ik ook weer wat bijgeleerd)

 

Dank je voor de toelichting!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een vreemd voorval. En ik denk dat er nog gevallen zullen zijn, een vriend van mij is er ook mee bezig, en heeft hetzelfde probleem, maar niet met die Avira.

Wil nog als tip meegeven dat je meer dan 1 keer moet zoeken in het register. De eerste maal vond hij niets, en na een 2de poging ben ik dan op die 2 files gestoten. Wel zien dat in de instellingen 'Verborgen mappen weergeven' staat ingeschakeld. ;-)

 

Groeten

Stefaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stefaan,

 

'k kan toch even niet goed volgen :

- je praatte daarstraks over '

12 uren geleden, Stefaanvhb zei:

2 bestandjes die nog in het register verborgen zaten

Ik ging er toen niet op in, maar heb je het hier inderdaad over 'het register'? Want daar zitten geen bestanden in, alleen 'vermeldingen' naar programma's e.d.

 

Nu je echter ook dit zegt:

1 uur terug, Stefaanvhb zei:

Wil nog als tip meegeven dat je meer dan 1 keer moet zoeken in het register. De eerste maal vond hij niets, en na een 2de poging ben ik dan op die 2 files gestoten. Wel zien dat in de instellingen 'Verborgen mappen weergeven' staat ingeschakeld. ;-)

Het heeft voor het register geen belang dat 'verborgen mappen' ingeschakeld staat.

 

Waar dit wel belang heeft, is in verkenner natuurlijk -

5 uren geleden, Stefaanvhb zei:

had in Windows - System32 - Drivers, nog 2 bestanden gevonden

en dat kan natuurlijk kloppen - vandaar dat ik daarstraks wat meer uitleg vroeg.

 

Ik heb dus de indruk dat je NIET in het register iets gedaan hebt, maar wel in Verkenner.

 

(wat ik wil zeggen: als je register en verkenner  als synoniemen gaat gebruiken, werkt dit wel eens verwarrend voor lezers. (Het Register is eigenlijk een soort 'inhoudstafel', verzameling van een massa 'wegwijzertjes' waar windows in gaat zoeken als hij een opdracht krijgt, als hij opstart: in het register wordt (simpel gezegd natuurlijk) verteld hoe programma's moeten geopend worden, hoe ze kunnen benaderd worden,.... -  't is maar dat je 't weet.)

 

(of begreep ik je daarstraks fout?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed opgemerkt, zat met dat register in mijn hoofd, maar het was inderdaad via de verkenner.

Mijn excuses voor dit misverstand. Ik had voordien in het register ook gaan zoeken, vandaar mijn vergissing waarschijnlijk.

Bij deze is het dan uitgeklaard.

Bedankt Passer.

 

Groeten

Stefaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.