Ga naar inhoud

Kan ik emails opslaan vanuit emailclient Thunderbird


Aanbevolen berichten

Ik gebruik Thunderbird emailclient om mijn mails te kunnen lenzen en verzenden voor al mijn accounts. Mijn vraag is nu : kan ik de mails (inkomend en uitgaand)in een bestand opslaan op mijn externe harde schijf? Op die manier ben ik zeker dat bij een eventuele crash van mijn hd, mijn mails niet verloren zullen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een losse e-mail opslaan als een .eml bestand op een externe harde schijf gaat zo:

Selecteer die ene e-mail door erop te klikken > Klik op Bestand > Opslaan als > Bestand

Er opent dan een venster van de Verkenner. Je kunt nu naar de map bladeren waar jij die ene e-mail in op wilt slaan. Dat kan dus een map op je externe schijf zijn.

 

Je kunt ook meerdere e-mails tegelijk selecteren door de Ctrl toets ingedrukt te houden bij het selecteren.

Op die manier kun je meerdere e-mails tegelijk opslaan als .eml bestanden in een map naar keuze.

 

Je kunt ook een back-up maken van de profielmap van Thunderbird. Lees daarvoor dit artikel door: https://support.mozilla.org/nl/kb/profielen-waar-thunderbird-gebruikersgegevens bewaart

 

Weer een andere manier is op regelmatige basis syteemimages maken. Die systeemimages schrijf je weg naar een externe harde schijf. Wanneer je interne harde schijf kapot gaat, koop je een nieuwe harde schijf. Je kunt dan met de herstelschijf (die je gemaakt hebt met hetzelfde programma als waarmee je de systeemimages maakt) de pc opstarten en de systeemimage terugzetten naar de nieuwe harde schijf, zodat je pc weer precies zo werkt als op het tijdstip waarop je dat image gemaakt hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.