Ga naar inhoud

Traag opstarten alle Office programmas.


Arnold14

Aanbevolen berichten

Nadat ik mijn PC heb opgestart, duurt het gemiddeld 2 minuten om Outlook op te starten (ook bij Exel en Word).

Als ik een bericht wil openen duurt het opnieuw een minuut eer ik het bericht kan lezen, ik krijg allerlei schermwissels, bovenaan lees ik "Outlook reageert niet" maar krijg ik het bericht toch te lezen.

Bij aanklikken op een link in dit bericht, moet ik opnieuw een halve minuut wachten.

Bij Exel en Word is de wachttijd bij het openen van het beginscherm ook minstens 2 minuten.

CCleaner wijzigt niets aan de opstartduur.

Ik werk met MS Office 2016 op een Dell computer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste porrelaar, ik heb deze morgen mijn Office hersteld op de wijze zoals voorgeschreven in de link. Kies herstellen i.p.v. snel herstellen.

Gevolg van deze actie is dat mijn account verdwenen is bij Office. Alle pogingen om opnieuw mijn account terug te toveren, mislukten. (Het was een leraarsversie van Sumika IT aan een heel beperkte prijs). Pogingen om bij Sumika binnen te geraken mislukten zodat ik noodgedwongen de thuisversie van Office 583 moest aanschaffen. Alle onderdelen van Office werkten niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn geen mooie berichten. 

Ik moest het even opzoeken: Sumika IT is een computerwinkel in Leuven. Je kunt ze bellen, mailen en faxen: http://www.sumika.be/R_Info/info.html

 

Namen ze bij Sumika de telefoon niet op en reageerden ze ook niet op e-mails?

 

Office 538 ken ik niet. Bedoel je Office 365? Dan heb je nu een abonnement waarvoor je ieder jaar weer moet betalen. Heel iets anders dan Office 2016 waarvoor je slechts 1 keer betaalt.

Ik betaalde voor Microsoft Office 2016 Professional Plus ongeveer € 40,-: https://www.varsio.nl/nl/home/56-office2016professionalplus.html

Ik heb zelf -door omstandigheden- Office 2016 een keer moeten verwijderen van mijn pc, maar ik kon het later gewoon weer opnieuw installeren via https://setup.office.com

 

Een account van Office is gekoppeld aan je Microsoft account. Dat kun je toch zomaar niet kwijtraken?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Arnold14 zei:

(Het was een leraarsversie van Sumika IT aan een heel beperkte prijs).

Je had dat meteen in jouw begin post moeten vermelden. Vanaf een afstand kunnen de helpers niet weten wat voor licentie je in bezit heb. Er zijn vele soorten licenties van Microsoft, zoals student-licenties, werk-licenties & HUP-programma's e.a.

 

25 minuten geleden, porrelaar zei:

Een account van Office is gekoppeld aan je Microsoft account. Dat kun je toch zomaar niet kwijtraken?

Klopt, dat is onmogelijk. Arnold14 is zijn account niet kwijt geraakt. 

Het lijkt erop dat Arnold14 een eigen/prive Microsoft-id heeft & een 'werk'-Microsoft-id bij het aanschaffen van Office via Sumika IT  >> e-mailadres van het werk of zoiets. Zo ja, hopelijk heeft hij het wachtwoord ook nog. Let op: het is wel het wachtwoord van toen het pakket werd aangeschaft.

 

Indien het niet lukt om contact op te nemen met Sumika IT, neem contact op met Microsoft en selecteer de optie Chat.

 

5b36574bdc33a_Schermafbeelding2018-06-29om17_47_05.jpg.98d6c30c6e4e25ed8c9e4d2f5d5cf5bf.jpg

 

Hebt zo veel mogelijk gegevens van dat Office pakket bij de hand zoals: het Productsleutel & Product-id & Apparaat-id. Microsoft-id & het wachtwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staff, het is inderdaad zo, dat er sprake is van een "werk-" id maar die gegevens, kan ik helaas niet meer terugvinden.

Alles werd nu vervangen door de Office 365 en werkt dus weer (geen 538: te lang in de zon gezeten zeker !).

Maar laat me nu sluiten met 2 opmerkingen. 1) Office herstellen: zorg dat je je account gegevens hebt.

2) opstarten van de de nieuwe onderdelen blijft op dezelfde manier verlopen, dus winst is - 70 Euro jaarlijks.

Toch blij met jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.