Ga naar inhoud

Programma Album Designer Profotonet werkt niet


h.dereus

Aanbevolen berichten

Het programma Album designer Profotonet (PFN_AD_PRO) werkt niet.

 

Als ik het programma opstart wil Windows (10) het programma initialiseren. Het initialiseren stopt na een paar seconden en ik krijg van Windows de melding “Profotonet Albumdesigner Pro (reageert niet)”.

 

Ik heb het programma gedownload en geïnstalleerd nadat ik mijn Norton virusscanner (Norton Internetsecurity) had uitgezet (dit werd mij door Profotonet geadviseerd.

 

Op mijn laptop (Windows 10) lukte het wel (met Norton virusscanner aan). Echter, ik kreeg wel eerst een melding van Acronis 2018 dat er mogelijk ransomware was gedetecteerd en dat ik het programma Profotonet Albumdesinger.exe als “vertrouwd” moest aanmerken. Daarna kon ik het gewoon opstarten.

 

Ter info: Acronis 2018 staat ook op m’n PC. Bij het tabblad “Actieve bescherming” staat het programma niet in de lijst “verdacht” aangemerkt. Ik heb ook niet de melding gezien zoals ik deze op m’n laptop kreeg.

 

Via Norton Internet kom ik in de lijst met programma’s (Security/instellingen/Firewall/ Programmabeheer) de naam van het programma niet tegen (zowel op m’n PC als op de laptop).

 

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn dat het programma niet op m’n PC werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.