Ga naar inhoud

Antisliplaag toetsenbord Logitech.


Aanbevolen berichten

Ik heb een tweedehands toetsenbord van Logitech gekregen maar de antisliplaag aan de onderkant van het toetsenbord is weg. Als je uw handen erop legt dan plakt het een beetje.

Is er iemand die weet of dit te herstellen is en hoe.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die antisliplaag is in feite een dunne rubberfilm. Het komt vaak voor dat die dunne rubberlaag na een paar jaar plakkerig wordt. Het rubberen laagje is dan aan het vergaan. 

Hetzelfde kan gebeuren bij een muis. Bij mijn muis voelden vooral de zijkanten plakkerig aan. Met mijn nagels kon ik makkelijk wat van die rubberlaag verwijderen. Ik heb toen met een doekje, gedrenkt in terpentine, die complete rubberfilm verwijderd. Daar was ik wel een tijdje mee bezig. Het resultaat was een glanzende muis. De antisliplaag was daarna geheel verdwenen, maar dat had ik liever dan een muis die aan mijn vingers vast plakt.

Zelf een nieuwe rubberfilm aanbrengen lijkt me niet mogelijk. En als je dat al zou willen doen, dan moet je toch echt eerst die oude antisliplaag geheel verwijderen.

Misschien ten overvloede: als je die oude antisliplaag gaat verwijderen, dan moet het toetsenbord wel losgekoppeld zijn van de computer. Bovendien mag er geen vloeistof van het reinigingsmiddel tussen de toetsen komen.

 

Een snellere oplossing is een nieuw toetsenbord. Ik weet niet welk type Logitech toetsenbord jij nu hebt, maar een nieuwe Logitech K120 koop je al voor ca 15 euro.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, porrelaar zei:

Een snellere oplossing is een nieuw toetsenbord. Ik weet niet welk type Logitech toetsenbord jij nu hebt, maar een nieuwe Logitech K120 koop je al voor ca 15 euro.

:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.