Ga naar inhoud

STOPCODE NTFS


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Kreeg gisteren opeens een blauw scherm met de melding STOPCODE  NTFS FYLE SYST..... start de computer opnieuw op

Vervolgens start de laptop Toshiba maar geeft na het windows logo weer dezelfde melding met verwijzing naar www.windows/stopcode.

Met andere computer opstart USB gemaakt die geschikt is voor andere computer en via de prompt chkdsk / f  laten uitvoeren...geeft melding dat C schijf in orde is.

Kan iemand mij hierbij helpen of is er in het forum een lookalike probleem opgelost ?

Dank voor iedere hulp

groetjes

henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maak in ieder geval aan backup van uw echte data zoals word-documenten, foto's enz.

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.
  •  

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zei niet dat de laptop niet opstart.

Heb je meer dan 1 harddisk of SSD in uw laptop want blijkbaar is er iets met de harddisk of SSD

Indien niet zo dat even de harddisk of SSD uit de laptop halen en dan in zo'n een toestel (klik) en dan testen met mijn programma

Er bestaat ook een portable versie (klik) doch enkel voor 2.5 inch harddisk of ssd wat normaal gezien ook in laptop zit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen,

Als ik de laptop normaal opstart, krijg ik een windows logo met direct daarna de pop up....... herstel voorbereiden.

Daarna automatisch herstel niet mogelijke met de twee opties afsluiten en geavanceerd.

 

Als ik hem opstart via een usb opstart stick dan kan ik via wat opties wel naar de C prompt van mijn laptop.

Na het uitvoeren van chkdsk /f krijg ik de melding dat de schijf wordt gebruikt door een andere user en vraagt om een dismount on this volume.

als ik yes kies gaat windows de verification opstarten en komt de melding..

windows has scanned the file system and found no problems, so no further action is required,

met de specificaties daaronder:

4.013.883.392 total disk space

           12.288 in 4 hidden files

etc

etc

etc

gr

Henk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan best dat je ondanks je c: intik dat je wel degelijk usb-stick zit.

 

Ik zou niet verder prutsen.

Draai uw laptop onderste boven en ergens ziet je een deksel voor de processor en een deksel voor harddisk.

Processor kan je weten want in de buurt zie je luchtgaten.

Haal nu de deksel van de harddisk eruit. Dat gaat heel gemakkelijk doch je moet wel een dun schroevendraaien zeskant hebben.

 

Daarna onderstaande doen om data te redden:

 

Indien niet zo dat even de harddisk of SSD uit de laptop halen en dan in zo'n een toestel (klik) en dan testen met mijn programma

Er bestaat ook een portable versie (klik) doch enkel voor 2.5 inch harddisk of ssd wat normaal gezien ook in laptop zit.

 

Je kan daarna nog altijd nieuwe ssd of harddisk plaatsen.

Helaas zal je dan ook Windows moeten installeren maar als je Windows 10 kies dan hoeft niet bang te zijn.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.