Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Na een tijdje relatief vlekkeloos te werken en het installeren van MBAM (betalend) en zonealarm (AVG heb ik verwijderd want dat bleek  de vorige maal voor veel vertraging te zorgen), doet mijn laptop die relatief nieuw is het weer:

als ik ergens op klik loopt hij vast en krijg ik "het rondje" te zien wat aantoont dat hij bezig is + de ventilatie schiet de hoogte in... Nog erger alsof ik 25 zware rekenprogramma's tegelijk open heb staan. IN werkelijkheid staat enkel Firefox open...
Ik vermoed dus opnieuw een besmetting ondanks de betaalde MBAM?


Probleem 2: als ik in een e-mail op eenpdf bestand klik, zou ik dit graag willen zien. Dit lukt me al zeer lang niet meer.
Ik moet dus eerst op de pdf klikken, krijg dan een ander scherm waarvan het grootste deel leeg is en dan zie ik rechts de pdf's die er zijn in een kolom staan.
Vervolgens zou ik dan nogmaals op downloaden moeten klikken rechtsboven om het te downloaden, zonder dat ik dus eerst kan zie wat ik download, om het vervolgens te gaan zoeken in de map gedownloade bestanden (en vaak vast te stellen dat ik het niet eens nodig had)

Alvast bedankt!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weeral halfuur aan het wachten vooraleer ik FF kon opstarten. Nooit gelukt. Dan maar IE.

En dit kopietje kunnen maken: 

Dit geeft jullie kenners misschien een beter idee van wat er loos is?
Zover ik weet heb ik niet naar voze sites gesurfd. Herinner me wel dat ik recent meer meldingen kreeg van MBAM.

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem lijkt nu idd iets beter en verholpen. Na opstart blijk ik al mijn FF (meest gebruikte browser) terug te kunnen openen en ben ik warempel op een aantal websites aan het geraken...
Net voor het afsluiten van de vorige eh "draai" van de laptop heb ik via taakbeheer nog wel een vreemd proces gedeactiveerd iets met 'browser....exe' helaas de exacte naam al vergeten maar het klonk niet gezond. Ging overigens om een gewoon engelse naam.

Ik heb door een eerder probleem (zie vorig topic) een MBAM licentie aangekocht, deze vraagt ook weer opnieuw zich up te daten door een melding onderaan het scherm weer te geven. Vorige keer liep het zo echter fout. Uiteindelijk moest ik de hele mbam opnieuw verwijderen en installeren.
Hem gewoon updaten lukt echter niet dankzij de knoppen in de app zelf, er komt hier geen einde aan het downloadprocess..

Ook Zonealarm geeft errors bij het zichzelf updaten en idem dito met spyware search & destroy, voor de gelegenheid nog eens uitgehaald.

Zie afbeelding. Of zou dit gewoono een gevolg kunnen zijn van een onstabiele internetverbinding?

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.fdc1d8e2a7a5383259a7d5f174533254.png

Spybot SD en Zonealarm lijken inmiddels wel up to date en mijn systeem is alweer wat stabieler dus geen torenhoog verbruik meer, noch torenhoge hardware interrups :) dus.  het loopt ookniet constant meer vast. Oef!!! Toch bedankt voor de goede tip! Een brede kijk kan nooit kwaad; ik weet zelf overigens niet zeker of het om malware gaat. Ik vermoed het enkel wegens het gedrag van de progjes die dit dienen te voorkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens een scan met MBAM en plaats dan het logje.

 

Scan doen is geen probleem denk ik en het logje plaatsen doe je als volgt.

Open MBAM

  • Klik nu op de tab "Rapporten".
  • Klik op "Scanrapport".
  • Klik op de knop "Rapport bekijken", daarna op "Exporteer" en kies de optie tekstbestand (*.txt).
  • Geef de naam MB Scanlog als bestandsnaam voor het opslaan van het logbestand en klik op "Opslaan".
  • Sluit de melding "Uw bestand is met succes geëxporteerd" door op OK te klikken en daarna op "Sluiten".
  • Het bestand MB Scanlog.txt is nu op je bureaublad opgeslagen.

 MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand MB Scanlog.txt (dat je hebt opgeslagen op het bureaublad) als bijlage toe aan het volgende bericht. (Het resultaat van de scan kan je tevens terugvinden in Malwarebytes Anti-Malware bij "Rapporten").

Wil je deze handleiding uitgebreid bekijken, dan kan dit via de PC Helpforum-video op deze locatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.