Ga naar inhoud

Excel eigenschappen aanpassen


rth741

Aanbevolen berichten

Goede morgen,,

Ik ben actief op verschillende GPS forums ,waarvoor ik de radar (speedcams) gegevens van Europa converteer naar aangepaste bestanden voor verschillende toestellen .Nu ontvang ik van enkele medewerkers uit Duitsland en Frankrijk excel bestanden van deze radars ,die ik dan moet vergelijken en aanpassen . Voor sommige toestellen vragen ze mij per land een bestand.Dit is geen probleem ,daar ik deze excel bestanden ,per land samenvoeg in een enkel bestand. Daarentegen zijn er enkele forums die mij deze excel bestanden vragen per land opgesplitst en per snelheid.

Nu de tekst die ik ontvang bij deze bestanden is meestal dezelfde benaming ,maar uit Duitsland is dit niet het geval .Vandaar dat ik deze tekst wil veranderen en het zijn meer dan 300 excel bestanden.

bv BE Blitzer fest 100kmh.csv moet worden  BEFixeBE100.csv  dus  Blitzer fest veranderen Fixe .  Of voor Belgie  is dat Vast .

BEFixeBE100.csv

BE Blitzer fest 100kmh.csv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande macro zou dat moeten doen.

Zorg ervoor dat je 'mijnmap=...' aanpast aan jouw situatie: 'gebruikersnaam' = jouw gebruikersnaam op de computer waarop je de macro uitvoert. 'Gebruikers' in Windows Verkenner is voor vba 'Users' en Bureaublad 'Desktop' ('Desktop' kan natuurlijk ook 'Documenten' zijn). De map 'Radars Europe' is bij jou misschien ook niet altijd hetzelfde.

"Blitzer fest" wordt vervangen door "Fixe", maar een viertal bestandsnamen voldoen niet volledig aan die voorwaarde ('fest' ontbreekt), vandaar dat die namen niet worden 'meegenomen' . Dat is aanpasbaar natuurlijk, maar daar zal het wel niet op aankomen; je kunt in elk geval vooruit.

Sub macro1()
Dim a As Integer, mijnfile As String, mijnmap As String
Dim newfile As String, oldfile As String, x As Integer
mijnmap = "C:\Users\Gebruikersnaam\Desktop\Radars Europe"
mijnfile = Dir(mijnmap & "\*.csv")
a = 0: x = 0
Do Until mijnfile = ""
x = x + 1
If LCase(mijnfile) Like "*blitzer fest*" Then
oldfile = mijnmap & "\" & mijnfile
newfile = Replace(oldfile, "Blitzer fest", "Fixe")
Name oldfile As newfile
a = a + 1
End If
mijnfile = Dir
Loop
MsgBox ("Er werden " & a & " bestandsnamen aangepast.")
End Sub

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpha,

 

Bedankt voor deze uitleg,maar ik ben niet zo onderlegd in excel .Ik kan wel een beetje werken met excel maar met macros heb ik geen ondervinding. Blijkbaar niet zo moeilik als gij dit eens gedaan hebt. Ik wil dit wel aanpakken met een beetje hulp.

Kunt u bv dit eenmaal voor mij doen met deze zip die ik gestuurd had.   Blitzer fest vervangen door fixe  volstaat voor mij .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.