Ga naar inhoud

kopie van lege cellen geeft 0


deevvb

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik ben volop bezig met een een excel sheet te maken met een invultab en 3 tabs waar deze in gekopieerd moeten worden.

Echter wanneer ik een lege cel kopieer komt hier een 0 te staan.

 

De helft van het probleem heb ik al opgelost met volgende: =invulbestand!C18 & "" 

Dit verbergt de 0 in alle lege vakken.

 

Nu zit ik enkel nog met het volgende. Wanneer ik bovenstaande invul in vakken waar een currency cell staat verdwijnt het € symbool.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen zodat wanneer er in het invulbestand niets staat dit gewoon leeg is, maar wanneer er iets ingevuld is er een € teken voor het bedrag komt?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, deevvb zei:

=invulbestand!C18 & "" 

Dit verbergt de 0 in alle lege vakken.

Zou ik niet gebruiken, maar wel bv. dit: =ALS(Invulbestand!C18="";"";Invulbestand!C18)

Als je het euroteken wil weergeven: =ALS(Invulbestand!C18="";"€";Invulbestand!C18)

of =ALS(Invulbestand!C18=0;"€";Invulbestand!C18)

De naam Invulbestand is niet erg gelukkig gekozen als je niet naar een bestand maar naar een ander werkblad verwijst.

 

Overigens kun je in Excel de nulwaarden ook automatisch laten verbergen. Kies daarvoor in het menu:

Bestand - Opties - Geavanceerd - en haal daar onder de kop "Weergaveopties voor dit werkblad" het vinkje weg bij: "Een nul weergeven in cellen met een weergave". Klik dan rechts-onderaan op Ok.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, alpha zei:

Zou ik niet gebruiken, maar wel bv. dit: =ALS(Invulbestand!C18="";"";Invulbestand!C18)

Als je het euroteken wil weergeven: =ALS(Invulbestand!C18="";"€";Invulbestand!C18)

of =ALS(Invulbestand!C18=0;"€";Invulbestand!C18)

Bedankt alvast voor de hulp

Echter wanneer ik deze formule gebruik krijg ik een #NAME? error.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, alpha zei:

In dat geval moet je ALS vervangen door IF .

Dat was het inderdaad.

 

De formule zonder € werkt perfect, enkel de formule met € geeft enkel het euroteken weer als de cel leeg is. Wanneer er tekst in komt verdwijnt deze nog steeds

€.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.