Ga naar inhoud

Foutmelding blauw scherm


Astrid68

Aanbevolen berichten

Type cmd in het vak Zoeken in Windows maar klik nog niet op enter. 
Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren 
Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / ) 
Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig (en mogelijk) vervangen door een correcte versie. 
Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden. 
Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand. 
  
Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren. 
Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien. 
  
Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter. 
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >. 
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien. 
Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht. 
  
Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding. 

Dat bedoeld ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2018 om 10:43, kweezie wabbit zei:

 

Type cmd in het vak Zoeken in Windows maar klik nog niet op enter.

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig (en mogelijk) vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Gedaan.

Krijg na de scan de melding dat er geen schendingen van de integriteit zijn gevonden.

Geen verwijzing naar een logbestand. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit eerst alle programma.

Ook uw browser.

Bij zoeken of uitvoeren. (In Windows 10 is dat links onderaan op vergrootglas) typ je mdsched.exe

Kies voor bovenste voorstel.

 

image.png.d792c6ed8e508fe3a318262b8f9f1329.png

 

Uw computer wordt opnieuw opgestart.

Je hoeft niks te doen en dan zie je blauw venster zoals onderstaande.

image.png.13cf144121b0f82d32945ad09c459d81.png

 

Laat gewoon doen en dan zal het programma na opnieuw opstart eventueel melden dat je een probleem hebt met de geheugen.

 

Indien je geen log kreeg of melding dan kan je bij uitvoeren of vergrootglas dit typen: event

Je ziet dan logboeken en klik erop.

Ga dan naar Windows logboeken en dan systeem en wacht tot het klaar is dan ziet je rechts van uw in het vak Memory Diagnostic en dubbelklik erop en je krijgt een venster met de resultaat.

fig-f-12-19.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft....dit heb ik vorige week nog gedaan. ( advies via google...:) ) Maar dat leverde niets op. Ik zal het nog een keer doen. 

Het is vandaag wel bingo hoor. Ik word er om de haverklap af geknikkerd door het blauwe scherm. Het houdt gewoon niet op. 

Het viel me op dat dit gebeurt wanneer de laptop gewoon aanstaat en ik een tijdje niets doe . 

Kreeg zojuist wéér een andere melding: Unexepted store exeption . 

Het gaat mij boven mijn pet. Kan dit allemaal nog wel hersteld worden zodat de laptop weer normaal loopt, of is het tijd voor een nieuwe misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een afbeelding wilt maken kan je gewoon ALT + PRTSCR of printscreen toets klikken en dan plakken in tekenprogramma en opslaan als jpg.

 

Je hebt vorige week gedaan is geen antwoord.

Uitvoeren wat ik vraag en maak afbeelding of kopieer gewoon de tekst.

log.evtx is geen log want het start mijn eigen log.

Zo kan ik beter bekijken wat we kunnen doen.

 

Ik heb een sterk vermoeden dat uw harddisk of SSD aan het begeven is.

In dat geval is het beter om kopie van uw data te maken en een nieuwe harddisk of ssd te kopen.

Download HD TUNE

Start dat programma en klik op error scan wacht tot het klaar is.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.