Ga naar inhoud

netwerk


moose22

Aanbevolen berichten

Goede morgen iedereen,

Ik bezit 2 laptops, 1 met windows 8.1 en de andere met windows 10. Beiden zijn draadloos verbonden met i-net.

de pc met windows 10 ziet de pc met windows 8.1 , maar andersom niet , dus de pc met win 8.1 ziet de pc met win 10 niet in het netwerk.

Ik heb mij al suf gezocht maar vind nergens een begrijpelijke uitleg. Kan er iemand in jip en janneketaal uitleggen wat ik verkeerd doe ?

 

Dank bij voorbaat

 

Mvg - Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor de reactie, stekker eruit getrokken heb ik al gedaan, geen resultaat.

Ik bedoel inderdaad verkenner - netwerk. Ik gebruik meestal Total commander, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Wanneer ik in verkenner op netwerk klik op de pc met win 10, zie ik zelfs de pc er niet instaan ??

De pc met win10 noemt Gamer. De andere pc met win 8.1 noemt Mark. Beide pc zijn aangemeld bij hetzelfde netwerk.

 

 

image.thumb.png.c5648dd9d8737ef39aba4f060aa04058.png

aangepast door moose22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een oude versie en niet meer van deze tijd.

Dat toestel is door Telenet geplaatst.

Het zou beter zijn om een nieuwe te kopen ofwel naar Telenet winkel (klik) gaan en je kan gratis een nieuwe toestel krijgen.

De oude breng je gewoon terug.

Je kan kiezen voor access-point ofwel powerline en dat is via elektriciteitskabel.

Access-point van Telenet heb ik geen ervaring mee.

Je moet niks instellen zoals uw huidige oude toestel.

Bovendien heb je veel beter wifi en ook nog sneller wifi.

Uw wifi is van de G type en dat betekend 54 Mbps maximaal.

De nieuwe type is van AC type dat betekend bij Telenet 1600 Mbps maar dat moet je wel met een korreltje zout nemen.

Maar in ieder geval een pak sneller

 

Uw huidige zwarte modem van Telenet is dat met Wifi?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die linksys heb ik indertijd zelf aangekocht, is zeker niet van telenet.

Zeker geen plc's , als zendamateur heb ik er veel slechte ervaringen mee ( die dingen geven storingen tot en met als ze niet genotch zijn )

Mensen van de BIPT hebben er in de buurt reeds enkele moeten in beslag nemen, zulke ondingen

Mijn huidige zwarte modem is inderdaad van telenet en met wifi, maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Als ik beide pc's aansluit via de zwarte modem van telenet (wifi) heb ik hetzelfde resultaat.

Maar toch een goeie tip van u voor acces point van telenet, gratis ?

Anders zal het een andere router worden. dus u denkt dat het aan de router ligt, welke zijn tijd gehad heeft ? Enige voorkeur voor een bepaald type ?

 

bedank in ieder geval

 

aangepast door moose22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Access-point is waarschijnlijk gratis bij Telenet als extra wifi

Ik dacht dat de reden uw huidige oude toestel.

Maar als je ook bij Telenet router ook een probleem mee hebt dan moet we op een ander manier zoeken.

Ik ga nog altijd vanuit dat je getest had zonder de oude toestel in uw netwerk.

 

In Windows 10 pc links onderaan op vergrootglas klikken en dan typ je wifi

Klik dan op hardware-eigenschappen en klik dan op kopiëren.

En plak het in uw volgende bericht maar laatste regel verwijderen (Fysieke adres (mac))

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.