Ga naar inhoud

Celverwijzingen


HUAWANA

Aanbevolen berichten

Ik heb een blad met werkzaamheden en een blad met invoer. bij het blad werkzaamheden voer ik in welke werkzaamheden er moeten worden uitgevoerd en bij invoer hoe vaak het moet worden uitgevoerd. Nu heb ik bij het blad invoer de werkzaamheden van het blad werkzaamheden via deze formule overgenomen: =ALS(Werkzaamheden!E6=$H$1;" ";Werkzaamheden!E6) (cel H1 is gewoon een lege cel zodat er bij de lege cellen tussen de werkzaamheden geen nul wordt overgenomen, maar er gewoon een lege cel komt). Maar als ik later een werkzaamheid wil toevoegen word deze niet overgenomen in het blad invoer. Weet iemand daar een handige manier voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cel $H$1 kun je weglaten in je formule, je kunt gebruiken (zonder een spatie tussen de aanhalingstekens):

=ALS(Werkzaamheden!E6="";"";Werkzaamheden!E6)

Als de celeigenschappen op 'standaard' staan ingesteld, geeft deze formule (en ook de formule die jij plaatste) geen 0 in het blad "Invoer". En voeg je in het blad "Werkzaamheden" later een activiteit toe, dan moet die in het blad "Invoer" ook door beide formules worden overgenomen. Is dat niet zo, plaats dan hier je Excelbestand (of een gedeelte er van), zodat er kunnen zien wat er aan de hand is (een Excelbestand plaatsen is altijd verstandig).

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voegt  dan op het blad "Hoeveelheid" een rij in (dat bleek niet direct uit je eerste bericht).

Als je een rij invoegt in een blad, gebeurt dat nooit automatisch ook in een ander blad.

Via vba valt daar wel wat aan te doen, maar dat is toch nogal bewerkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die rij in alle 6 bladen op dezelfde plaats moet worden ingevoegd, kun je (onderaan) al die 6 tabbladen selecteren (met ingedrukte Ctrl- of Shifttoets) en terwijl die alle 6 geselecteerd staan op 1 blad een rij invoegen. Dan wordt in al die bladen op dezelfde plaats een rij ingevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toets in Excel Shift-F11, je komt dan in de vba-editor.

Druk dan op de F1-toets, dan verschijnt de vba-helpfile en daarin staat alles wat met Excel-vba te maken heeft.

Je kunt ook een korte inleiding inzien over het opnemen van macro's op deze website (ook goed voor andere onderdelen van Excel): http://www.gratiscursus.be/Excel_2016/excelles074.html

En als je in Google of een andere zoekmachine vba invoert als zoekopdracht, dan vind je duizenden pagina's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.