Ga naar inhoud

Firmware update beveiligingsprocessor


Bruud

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik heb heel de tijd een geel driehoekje met een uitroepteken bij mijn windows defender icoontje staan.

Dit komt omdat ik nog een Firmware update voor mijn beveiligingsprocessor moet doen.

Toen ik die update startte kwam er een waarschuwing te staan die ik niet helemaal begrijp, dus ik hoop dat jullie mij er wat meer over kunnen uitleggen.

Het bericht dat ik krijg staat bij de bijlage.

Wat bedoelen ze precies met "Het bijwerken van de TPM-firmware terwijl de schijfeenheid gecodeerd is resulteert in gegevensverlies" en bij wat ik moet doen om te voorkomen dat gecodeerde gebruikersgegevens verloren gaan staat "de schijfeenheid decoderen". Ook had ik een vraag over de Options groep, wat hoort daar eigenlijk te staan, want blijkbaar kan dit programma die tekst niet laden.

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Ruud

 

Screenshot_1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, stegisoft zei:

Wat jij nu zegt heb ik nog nooit van gehoord.

Op deze pagina(klik) kan je lezen wat je moet doen.

Wel eerst Windows update doen zoals daar is beschreven.

 

Bedankt voor uw bericht, ik dacht dat ik alle updates had gedaan maar blijkbaar nog niet, dit ben ik nu aan het doen.

Waarover gaat dit precies "Wat jij nu zegt heb ik nog nooit van gehoord." 

Ik wil graag weten of ik door kan gaan met de TPM update zonder dat ik gegevens verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarover gaat dit precies "Wat jij nu zegt heb ik nog nooit van gehoord." 

Ik had het over TPM update

Altijd eerst data back-uppen en daarmee bedoeld ik Word, Excel enz. documenten.

Dan Alle Windows update doen

Dan maak je een herstelpunt en geeft een duidelijk naam zodat je weet dat over die herstelpunt gaat moest er iets fout lopen.

Dan doet je TPM update

In principe zal er niks fout gebeuren maar je weet nooit.

Firmware is gewoon software van uw hardware en dat kan alles. Ook printers moeten zoiets ook doen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, stegisoft zei:

Waarover gaat dit precies "Wat jij nu zegt heb ik nog nooit van gehoord." 

Ik had het over TPM update

Altijd eerst data back-uppen en daarmee bedoeld ik Word, Excel enz. documenten.

Dan Alle Windows update doen

Dan maak je een herstelpunt en geeft een duidelijk naam zodat je weet dat over die herstelpunt gaat moest er iets fout lopen.

Dan doet je TPM update

In principe zal er niks fout gebeuren maar je weet nooit.

Firmware is gewoon software van uw hardware en dat kan alles. Ook printers moeten zoiets ook doen.

Aah oke, dat is wel een slimme aanpak inderdaad. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.