Ga naar inhoud

linksys router instellen met gegevens


Kurtt

Aanbevolen berichten

Hallo,

In bijlage staat de bedoeling uitgelegd. Ook de link naar de handleiding van de router staat erin uitgelegd.

Hoe moet ik die gegevens allemaal invullen? Is het mogelijk printscreens te maken en te zeggen waar ik de gegevens (ip adressen) van de opgave moet ingeven in die router?

 

Zou iemand het document in bijlage kunnen nazien en eventueel verbeteren of opmerkingen toevoegen (printscreens, waar instellen in die specifieke router, ...)

 

Je zou me enorm helpen.

 

Vriendelijke groeten,

Kurtt

 

labo oefening.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt niet wie uw provider is.

Indien je Proximus of Scarlet hebt moet je wel rekening mee houden dat IP adres van Linksys router hetzelfde is als van uw provider.

Je zal dus de router van uw provider tijdelijk moet uitzetten.

Indien je Telenet heb dan gewoon verbinding maken met de Linksys router en dat kan ook draadloos.

Op uw browser dan en typ 192.168.1.1 ofwel wat er onderaan de router vermeld staat.

Dan moet je eerst aanmelden 

Daarna kan je inloggen.

 

Indien je Proximus of Scarlet hebt dan moet je wat rood is vervangen door 1

 

Brugmodus vaste IP adres geven zoals bijlage.

Dan moet op een ander tab blad DVHP uitzetten.

Je mag gerust DNS IP adres van provider router ingeven zoals 192.168.0.1

 

192.168.0.135 --> dat is het adres dat je moet typen om naar de router te kunnen

255.255.255.0

192.168.0.1 --> is IP adres van uw provider router.

DNS 192.168.0.1

Tweede dns hoeft je niks in te vullen.

 

Daarna moet je wel netwerkkabel in de vrije poort aansluiten om internet te hebben denk ik mar dat moet je testen.

 

linksysea6700.jpg.5f4262b202ca444233c05de69cc7e429.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.