Ga naar inhoud

Ip adres wordt opgeslagen


filibost

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik moet voor het werk veelvuldig van Ip adres veranderen om in te loggen in controllers met fabrieksinstelling. Nu is mij probleem dat het ingestelde IP adres telkens onthouden wordt en nadien niet meer kan worden gebruikt. Ik doe dat nu reeds meerdere jaren en heb dat nog niet mee gemaakt.

Ik geef een voorbeeld. Als ik het adres van mijn laptop instel op 10.193.0.2 kan ik inloggen op de CTRL 10.193.0.1 

Als ik daarna een nieuw IP adres op mijn laptop instel op vb 10.193.40.56 en daarna terug wil naar 10.193.0.2 geeft de laptop dat deze al bezet is.

Als ik nu naar netwerkinstellingen ga  en klik ik op geavanceerd dan krijg ik een lijst met alle reeds eerder ingestelde adressen. Ik moet dus telkens een adres kiezen die één hoger ligt.

 

Ook moet ik er  bij vermelden dat mijn laptop telkens naar het adres 10.80.17.118 komt in de netwerkinstellingen alhoewel deze toch ingesteld staat op een ander adres.

 

Filip Bostoen

Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik software van de fabrikant om een verbinding te maken. Maar hier ligt niet het probleem.

Ik heb al een test gedaan zonder dat ik deze software gebruik heb ik al dezelfde problemen.

Dus in win 7 netwerkverbinding aanpassen naar vb 10.193.0.1 daarna na 10.45.1.56 dan terug naar 10.193.0.1 en er zijn al problemen.

 

Als ik nu 'ipconfig' opvraag staan deze ip adressen in de lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je Windows 10 hebt dan hebt je 2 mogelijkheden opdrachtprompt ofwel Windows powerShell

PowerShell is vergelijkbaar met opdrachtprompt maar kan meer.

 

Klik met de linkermuisknop op start en dan ziet je Windows powershell admin

PowerShell wordt de nieuwe standaard voor cmd

powershell.jpg.d9330a7e945dcc873df3640f3371c19a.jpg

 

Klik op vergrootglas en dan typ je cmd en dan kan je met de rechtermuisknop op opdrachtprompt administrator klikken

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.